728 x 90

دیلی‌میل: قاچاق نفت پشتوانه‌ای برای برنامه هسته‌یی رژیم ایران است

کشتی نفتکش - عکس از آرشیو
کشتی نفتکش - عکس از آرشیو

روزنامه دیلی‌میل، در گزارشی نوشت، ۱۲۳ تانکر رژیم ایران که نفت را در بازار سیاه به‌صورت قاچاق به چین می‌فروشند، پشتوانه‌ مخفی هسته‌یی رژیم ایران است.
العربیه روز یکشنبه ۳۰خرداد به‌نقل از روزنامه دیلی‌میل نوشت، رژیم ایران ناوگان خود را طی یک سال تقریباً دو برابر کرده و زیر پرچم سایر کشورها کشتیرانی کرده است. رژیم ایران هم‌چنین نفتکش‌های خود را با پرچم کشورهای دیگر به چین اجاره می‌دهد تا روزانه یک میلیون بشکه نفت را به‌صورت قاچاق بخرد.
بر اساس این گزارش کارشناسان اطلاعاتی هشدار دادند، ناوگان در حال رشد این رژیم نشان می‌دهد که رژیم ایران در حال توسعه توانایی هسته‌یی خود می‌باشد.


تکنیک‌های ناوگان رژیم ایران هنگام حرکت به‌منظور دور زدن تحریم‌ها، شامل، ثبت کشتی در کشورهای کوچک که توانایی نظارت بر نفتکش‌هایی که پرچم خود را برافراشته می‌کنند ندارند، استفاده می‌کنند.
در ادامه در این گزارش می‌افزاید، شناورهای رژیم ایران، هنگام عبور از مناطق ممنوعه برای جلوگیری از شناسایی شدن، سیستم ردیاب (جی‌پی‌اس) کشتی را مختل می‌کنند.
تصاویر ماهواره‌یی ارائه شده به دیلی‌میل که روز یکشنبه ارائه شد نشان می‌دهد، کشتی‌های شبح ۱۸میلیون بشکه نفت رژیم ایران را حمل می‌کنند، که ماه گذشته در دریای جنوبی چین مستقر شدند. این کشتی‌ها با تغییر پرچم سعی می‌کنند هویت خود را مخفی کنند.
بر اساس گزارش مرکز غیرانتفاعی اتحاد علیه ایران هسته‌یی UANI به مدیریت مارک والاس سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، چین طی شش ماه گذشته خلاف تحریم‌های آمریکا معاملات مخفی خود با رژیم ایران را در دریا افزایش داده است تا به فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران کمک کند. این مؤسسه برای نظارت بر تجارت غیرقانونی از تصاویر ماهواره‌یی و ردیابی شبانه‌روزی استفاده می‌کند.


چین تا ماه فروردین روزانه به‌طور متوسط ۷۰۰هزار بشکه نفت قاچاق از رژیم ایران می‌خرید که این میزان را به یک میلیون بشکه رسانده است. کشتی‌های شبح می‌توانند حدود ۱۰۰میلیون بشکه نفت خام یا مازوت و نزدیک به ۱۲میلیون بشکه میعانات گازی را به ارزش ۵.۵میلیارد پوند جابه‌جا کنند.
کشورهای دیگری که از ایران نفت یا میعانات نفتی خرید می‌کنند شامل سوریه و امارات متحده عربی است.
به گفته سر ایورروبرت، مشاور ارشد اتحاد علیه ایران هسته‌یی، میزان نفتی که چین در بازار سیاه از رژیم ایران می‌خرد سرسام‌آور است و این امکان را به رژیم ایران می‌دهد تا ارز مورد نیازش برای برنامه هسته‌یی خود را تقویت کرده و حمایت از تروریسم را در خارج از کشور را تأمین مالی کند.
شایان ذکر است که تحریم‌های آمریکا با هدف جلوگیری از تأمین مالی رژیم ایران برای تروریسم بین‌المللی و توسعه برنامه هسته‌یی این کشور، فروش نفت را ممنوع کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc353e9d-33c3-4e05-b982-7d7d88b386b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات