728 x 90

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: حضور رژیم ایران در سوریه در ژوئن ۲۰۲۳-استخدام مداوم در صحرای حمص و حومه حلب

نیروهای حزب ‌الشیطان لبنان در سوریه - عکس از وبسایت دیده‌بان حقوق بشر سوریه
نیروهای حزب ‌الشیطان لبنان در سوریه - عکس از وبسایت دیده‌بان حقوق بشر سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه SOHR در گزارشی درباره حضور رژیم ایران در سوریه نوشت: از همه بازیگران بین‌المللی می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای بیرون راندن رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن از سوریه و محاکمه همه کسانی که در کشتار و آواره‌کردن مردم سوریه کمک کرده‌اند، تشدید کنند.
رژیم ایران و شبه‌نظامیان نیابتی‌اش نفوذ بی‌سابقه‌ای در اکثر مناطق تحت کنترل «نمادین» رژیم دارند، زیرا نه حملات اسراییل و ائتلاف بین‌المللی و نه «جنگ سرد» با روسیه نمی‌تواند مانع از استقرار و گسترش نگران‌کننده این نیروها در سراسر سوریه شود.
نیروهای رژیم ایران با تقویت حضور خود و ترویج ایدئولوژی خود، هم‌چنان به برنامه سیستماتیک خود برای تغییر ترکیب جمعیتی مناطق مختلف در سراسر جغرافیای سوریه ادامه می‌دهند... .
فعالان SOHR کشته شدن ۱۵شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را که همگی از اتباع سوری هستند در حملات زمینی در سوریه در ژوئن ۲۰۲۳ را ثبت کردند.
شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران مردان جوان و بزرگسال بیشتری را در حمص استخدام می‌کنند و از فقر شدید سوءاستفاده می‌کنند
در حالی که شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به سوء‌استفاده از فقر شدید و شرایط وحشتناک زندگی در مناطق تحت کنترل رژیم برای استخدام مردان جوان و بزرگسال ادامه می‌دهند، فعالان SOHR تأیید کردند که حزب‌الله لبنان به‌عملیات استخدام در استان حمص ادامه می‌دهد.


عملیات جذب نیرو در حومه حلب ادامه دارد
برخلاف وعده‌های رژیم سوریه به جهان عرب در مورد اخراج نیروهای رژیم ایران از سوریه، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران تلاش‌های خود را برای تقویت حضور خود در سراسر سوریه ادامه می‌دهند، جایی که به استخدام مردان جوان و بزرگسال از طریق ارائه مشوق‌های مالی و بهره‌برداری از شرایط زندگی فاجعه‌بار از جمله کمبود فرصتهای شغلی، حقوق کم و قیمتهای بسیار بالا ادامه می‌دهند...
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه SOHR بر اهمیت اخراج نیروها و شبه‌نظامیان ایرانی از سوریه بدون به خطر انداختن امنیت و جان غیرنظامیان یا آسیب رساندن به اموال و تأسیسات عمومی سوریه تأکید می‌کند (دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه ۱۴تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee752ffa-ebed-4ad4-931f-5dca89742474"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات