728 x 90

دونالد ترامپ:‌ رژیم ایران اکنون تورم فوق‌العاده‌ای دارد و پول آنها بی‌ارزش شده است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی امروز سه‌شنبه ۲۱خرداد ۹۸در رابطه با رژیم ایران و تحریم‌های آمریکا علیه آنها گفت: رژیم ایران اکنون کشوری است که به‌خاطر تمام تحریم‌ها و سایر امور کشوری بسیار متفاوت‌تر از زمانی است که من سر کار آمدم. رژیم ایران اکنون در اثر تحریم‌ها تورم فوق‌العاده‌ای دارند، پول آنها بی‌ارزش شده است.

 

دونالد ترامپ به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم بزرگترین و مهمترین تصمیم زمانی بود که من توافق اتمی رژیم ایران را لغو کردم. این یک توافق ناشایست بود. موضوع بزرگ تحریم‌ها بود.

 

دونالد ترامپ با اشاره به اعمال تروریستی رژیم ایران در منطقه و سایر کشورها گفت: آنزمان رژیم همه جا بودند و باعث تروریسم و مشکلات می‌شدند. ولی رژیم ایران اکنون مشکلات بسیاری دارد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه۱۷خرداد بزرگترین و سود آورترین گروه پتروشیمی رژیم ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را در ارتباط با قرارگاه سپاه پاسداران (ضد خاتم الآنبیاء) تحریم کرد:

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده بود:

علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی ایران، شبکه‌یی گسترده‌یی از شرکت پتروشیمی وابسته به رژیم و نمایندگیهای فروش خارجی را تحریم کرده است. این شرکت و گروه‌های وابسته آن، ۴۰درصد کل ظرفیت تولید پتروشیمی ایران را در اختیار دارند و ۵۰درصد کل صادرات پتروشیمی رژیم را در دست دارند.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری گفت: با هدف قرار دادن شبکه پتروشیمی رژیم ایران، ما قصد داریم منابع مالی بخش پتروشیمی را که از سپاه پاسداران حمایت می‌کنند، قطع کنیم. این اقدام هشداری برای سایر بخشهای پتروشیمی در ایران است که از سپاه پاسداران پشتیبانی مالی نکنند.

 

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت: "سپاه پاسداران به‌طور سیستماتیک بخشهای حیاتی اقتصاد ایران را در دست دارد.

سپاه پاسداران و داراییهای عمده آن مانند بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه سازندگی خاتم الآنبیاء، یک حضور برجسته در بخشهای بازرگانی و مالی ایران دارند و شرکتهای چند میلیارد دلاری را تحت کنترل دارند و سودهای اقتصادی گسترده‌یی در صنایع دفاعی، سازندگی، هوانوردی، نفت، بانکی، فلزات، خودروسازی و معادن کسب می‌کنند. سودهای ناشی از این فعالیت‌ها از طیف کاملی از فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران در داخل و خارج کشور پشتیبانی می‌کند، که اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و پرتاب کننده‌های آنها، حمایت از تروریسم و انواع اشکال نقض حقوق‌بشر را در بر می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۸، وزارت نفت رژیم ایران به قرارگاه سازندگی خاتم الآنبیاء ده پروژه در صنعت نفت و پتروشیمی به ارزشی معادل ۲۲میلیارد دلار اعطا کرد. این پول چهار برابر بودجه رسمی سپاه پاسداران است. در اواخر سال ۲۰۱۶، وزیر نفت رژیم ایران از قرارگاه خاتم الآنبیاء سپاه درخواست کرد که سرمایه‌گذاری و حضور خود در سراسر صنعت نفت و پتروشیمی ایران را افزایش

 

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: دولت آمریکا در این تحریم، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را در کنار شبکه شرکتهای عمده پتروشیمی این شرکت در سراسر ایران و شعبه‌های خارجی آن و نمایندگیهای فروش آنها را به‌دلیل ارتباطش با قرارگاه سازندگی خاتم الآنبیاء، که بازوی اقتصادی سپاه پاسداران است، هدف قرار می‌دهد. این شبکه وسیع شرکتهای پتروشیمی سودآورترین دارایی پتروشیمی ایران را نمایندگی می‌کند. شرکت مادر آنها، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس قراردادهای بزرگ مهندسی، تهیه و تجهیز و سازندگی به قرارگاه خاتم سپاه پاسداران تحویل داده است که صدها میلیون دلار برای مجموعه شرکتهای اقتصادی سپاه پاسداران سود به ارمغان می‌آورد که کل صنایع اصلی ایران را در بر می‌گیرد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را به‌خاطر فراهم کردن یا تلاش برای فراهم کردن: حمایت مالی، مادی و تکنولوژیک یا سایر حمایتها برای این قرارگاه لیست‌گذاری می‌کند. این قرارگاه موجودیتی است که اموال و سود ناشی از اموال آن مطابق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲مسدود شده و بر اساس این فرمان اجرایی، تحریم‌ها بر اشاعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و پشتیبانانشان مجاز شمرده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f854a442-5419-4739-b566-6b853582e8da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات