728 x 90

دونالد ترامپ: نمی‌گذاریم رژیم ایران موشک آزمایش کند

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ عصر روز پنجشنبه ۲۷ دیماه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره راهبرد جدید دفاعی موشکی آمریکا به رژیم ایران اشاره کرد و گفت: رژیم ایران یک موشک آزمایش کرد که شکست خورد.. این آزمایش به رژیم ایران اطلاعات حساسی را می‌داد که می‌توانست با این موشکهای میان قاره‌یی را تست کند و به آمریکا هم برسد اما نمی‌گذاریم چنین چیزی اتفاق بیافتد. رژیم ایران امروز رژیمی بسا ضعیفتر است تا آنچه دو سال قبل بود.

 

قابل ذکر است که آمریکا به‌منظور مقابله با تهدیدهای موجود از سوی رژیم ایران، راهبرد جدید دفاع موشکی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، راهبرد جدید دولت دونالد ترامپ قرار است امروز پنجشنبه ۲۷ دیماه معرفی شود و نخستین بار از سال ۲۰۱۰ میلادی به این طرف است که دفاع موشکی آمریکا مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

راهبرد جدید بر حوزه فضایی متمرکز بوده و وزارت دفاع، مسئول توسعه فناوریهای دفاعی در عرصه فضا است؛ به‌نحوی که سامانه‌های جدید باید بتوانند موشکی‌هایی را که به سمت ایالات متحده شلیک می‌شوند به سرعت شناسایی، رهگیری و در نهایت منهدم کنند.

 

روز سه‌شنبه ۲۵ دی رژیم ایران یک ماهواره را به فضا پرتاب کرد که در مدار زمین قرار نگرفت.

مقامهای رژیم آخوندی اعلام کردند که تلاش آنها برای ارسال ماهواره «پیام» به فضا و مستقر شدن آن در مدار زمین شکست خورده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آخوند روحانی،‌ اعلام کرد که این ماهواره در مرحله سوم به «سرعت کافی» نرسید و در قرار گرفتن در مدار زمین ناکام ماند. او اضافه کرد که ایران در حال کار بر روی ماهواره دیگری به نام «دوستی» برای ارسال به فضا است.

 

لازم به یادآوری است که محمدجواد آذری جهرمی روز ۲۵ دی ۹۷ در توییتر خود اعلام کرد پرتاب ماهواره «پیام امیرکبیر» موفق نبوده و این ماهواره در مدار قرار نگرفت.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: رژیم ایران می‌گوید یک ماهواره به هوا پرتاب کرده اما به مدار نرسیده است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شنبه شب ۲۲ دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

وی افزود: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

 

همچنین ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز جمعه ۲۱ دیماه ۹۷ در سخنانی از رژیم ایران خواست که تمامی فعالیتهای مرتبط با برنامه موشکی خود را متوقف کند.

 

رویترز در گزارشی از سخنان لودریان نوشت: ”وزیر خارجه فرانسه از رژیم ایران خواست فوراً همه فعالیت‌های مرتبط با برنامه توسعه موشکهای بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارند را متوقف کند.“

 

همچنین به‌دنبال ادعای رژیم آخوندی که طی هفته‌های آتی دو ماهواره را در مدار زمین قرار می‌دهد؛ فرانسه از رژیم ایران خواست تا فوراً تمامی فعالیتهای مرتبط با موشکهای بالستیک خود را که همخوان با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست می‌توانند تسلیحاتی اتمی حمل کنند را متوقف کند.

 

خبرگزاری رویترز گزارش کرد: اگنس وان در مول سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت فرانسه یادآور می‌شود که برنامه موشکی رژیم ایران همخوان با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

وان در مول به اظهارات آخوند حسن روحانی که در روز پنجشنبه گفته بود دو ماهواره را با استفاده از موشکهای ساخت رژیم ایران به مدار می‌فرستد پاسخ می‌داد.

 

اگنس وان در مول، سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه، روز ۱۲ آذرماه ۹۷ در موضعگیری دیگری در رابطه با آزمایش موشکی رژیم ایران اعلام کرده بود آزمایش موشک میان‌برد از سوی رژیم ایران که قابلیت حمل کلاهک‌های مختلف دارد اقدامی تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات است.

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه، در بیانیه‌یی گفته بود آزمایش موشکی شنبه گذشته رژیم ایران باعث نگرانی پاریس شده است. فرانسه «این اقدام تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات را محکوم می‌کند».

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه همچنین گفته بود: اقدام (رژیم)ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و از تهران خواست تا فوراً تمام فعالیت‌های موشکی بالستیک خود را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارد متوقف کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/669df1b6-00a0-4df2-9038-417cd61db670"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات