728 x 90

دونالد ترامپ: مذاکرات با کره شمالی خوب و دوستانه پیش رفت اما زمان مناسبی برای امضای توافق نبود

رهبران آمریکا و کره شمالی
رهبران آمریکا و کره شمالی

دومین دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی با نشست مطبوعاتی دونالد ترامپ به پایان رسید. ترامپ و مایک پمپئو، از روند مذاکرات ابراز رضایت کرده و گفتند که به آینده مذاکرات دو کشور خوشبین هستند.
رئیس‌جمهور آمریکا پس از حضوری دو روزه در هانوی، پایتخت ویتنام و دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک نشست خبری شرکت کرد و به پرسشهای خبرنگاران پاسخ گفت.


دونالد ترامپ این دو روز را «بسیار سازنده» توصیف کرد و تأکید کرد: ما هیچ امتیازی از دست نداده‌ایم.

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «به توافقهایی حول اتمی و تحریم‌ها رسیده‌ایم. آنها می‌خواهند تحریم‌ها لغو شوند ما نمی‌توانیم اینکار را بکنیم برای کاری که می‌کنند ما نمی‌توانیم همه تحریم‌ها را لغو کنیم.
-ما از چیزی دست برنداشته ایم. اما من خیلی با رئیس کیم دوست هستم. آنها مایلند از زمینه‌هایی دست بردارند اما نه آنچه که ما خواسته بودیم».

 


آمریکا خواستار خلع‌سلاح اتمی شبه جزیره کره و همچنین پایان برنامه موشکی پیونگ یانگ است و وعده داده است در صورت اقدام کره شمالی در این زمینه، پیونگ یانگ از کمکهای اقتصادی واشنگتن بهره‌مند می‌شود.
کره شمالی هم خواسته‌های مشخصی دارد: رفع تحریم‌های بین‌المللی، امضای توافقنامه نهایی صلح بر مبنای پایان جنگ کره، خروج نیروهای نظامی و تسلیحات آمریکا از شبه جزیره کره و ایجاد کانال مستقیم دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل.

 

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت هر دو رهبر، راههای مختلفی برای پیش رفت طرح های غیراتمی ساختن و امور اقتصادی را مورد گفتگو قرار دادند. وی گفت هیچ توافقی تا این زمان حاصل نشده اما تیمهای آنها امیدوار هستند در آینده دیدار داشته باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c9a2205-e2bc-4482-b373-22f8f80d87aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات