728 x 90

دومینیک راب: لندن و واشنگتن در محکومیت حمله به نفتکش موضعی متحد دارند

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان
دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان روز چهارشنبه ۱۳مرداد در سخنانی اعلام کرد که مواضع دولت آمریکا و انگلستان پیرامون حمله اخیر رژیم ایران به نفتکش مرسر استریت در دریای عمان متحد می‌باشد.
وی طی توئیتی با اعلام گفتگوهای خود با وزیر خارجه آمریکا درباره ضرورت توقف رفتارهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران افزود: «به همکاری برای محافظت از امنیت و صلح بین‌المللی ادامه می‌دهیم».

این در حالی است که ند پرایس؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در همین روز طی کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن اعلام گفتگوهای وزاری خارجه آمریکا و انگلستان پیرامون تلاش‌های مداوم برای پاسخ هماهنگ به حمله ایران علیه نفتکش مرسر استریت گفت: «ما در حال هماهنگی بسیار نزدیک با متحدان انگلیسی و شرکای رومانیایی خود و هم‌چنین جامعه بین‌المللی برای پاسخ گسترده‌تر هستیم. ما در حال رایزنی نزدیک با آنها در مورد مراحل دیپلماتیک بعدی هستیم. از هماهنگی با شرکای بین‌المللی خود برای حفاظت از امنیت دریایی و آزادی دریانوردی در برابر تهدیدهای ایران استقبال می‌کنیم. من می‌توانم بگویم که ما هم‌چنین از درخواست انگستان برای اقدام شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در محکومیت حمله به مرسر استریت که منجر به مرگ یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانی شد، حمایت می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9d44f21-c3cc-437c-be01-ff0f0f013af2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات