728 x 90

دولت کانادا به شهروندان خود در بالاترین سطح هشدار داد از سفر به ایران خودداری کنند

کانادا
کانادا

دولت کانادا روز یکشنبه ۱۷مهر، از شهروندان خود خواست به‌دلیل تحریم ورود اعضای ارشد سپاه پاسداران رژیم ایران به این کشور و از طرفی شرایط نابسامان امنیتی، از سفر به ایران خودداری کنند.
وزارت‌خارجه کانادا با انتشار یک اطلاعیه به شهروندان کانادایی نوشت: «با توجه شرایط نابسامان امنیتی، تهدید منطقه‌یی تروریسم و احتمال بازداشت خودسرانه از هر سفری به ایران خودداری کنید».
در این اطلاعیه هم‌چنین از شهروندان خود که هم‌اکنون در ایران به‌سر می‌برند خواسته است که از این کشور خارج شوند.
انتشار این هشدار به‌دنبال تصمیم دو روز پیش جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در اعتراض به سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران گرفته شد که طی آن ممنوعیت ورود ۱۰هزار نفر از اعضای ارشد سپاه پاسداران به خاک کانادا را اعلام کرده بود.

 

یادآوری می‌شود دولتهای فرانسه و هلند روز جمعه ۱۵مهرماه از اتباع خود خواستند هر چه سریع‌تر ایران را ترک کنند چون که در معرض خطر بازداشتهای خودسرانه قرار دارند.

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۳مهرماه از شهروندان خود خواست به‌دلیل بازداشتهای غیرقانونی به ایران سفر نکنید.

وزارت امور خارجه اتریش و انگلستان روز ۱۳مهر به شهروندان خود درباره سفر به ایران هشدار دادند.

پیش‌تر وزارت‌خارجه آلمان نیز به شهروندان خود و هم‌چنین افراد دوتابعیتی ایرانی ـ آلمانی، درباره سفر به ایران هشدار داده و خواسته بود که تنها در صورت ضرورت، به ایران سفر کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66a95e59-6550-461d-9245-53645bc74be8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات