728 x 90

دولت در تنگنا، تغییر ترکیب کابینه، استیضاح وزرا و طرح عدم کفایت

وضعیت بحرانی دولت آخوند رئیسی جلاد
وضعیت بحرانی دولت آخوند رئیسی جلاد

رسانه حکومتی شرق: (آخوند) رئیسی خوب می‌داند که کشور در وضعیتی حساس و تاریخی قرار داشته و فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد

دولت در تنگنا، عنوان روزنامه حکومتی شرق ۷اردیبهشت است که به ناکارآمدی دولت جلاد آخوند رئیسی اعتراف می‌کند که هم‌اکنون «سخن از طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور هم مطرح شده است».
شرق پیرامون ناکارآمدی در آشفته بازار دولت آخوند رئیسی نوشت: عمر دولت سیزدهم به یک سال نرسیده که سخن از تغییر ترکیب کابینه است...
نمایندگان مجلس نه‌تنها طرح استیضاح وزرای کابینه را یک به یک تقدیم هیئت‌ رئیسه کرده‌اند، سخن از طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور هم مطرح شده است...
در همین روزها بحث استیضاح برخی از وزرای کابینه ابراهیم رئیسی به سوژه داغ و خبرساز رسانه‌ها تبدیل شده است. .

شرق با اشاره به وعده‌های پوشالی و دجالگرانه دولت آخوند رئیسی افزود: این حواشی با مطرح شدن برخی وعده‌های نجومی و گاهی ناممکن از سوی تعدادی از وزرا شروع شد و گذر زمان نیز ثابت کرد که این ادعاها تا چه اندازه ناممکن بوده‌اند. نکته جالب این است که این وعده‌های بی‌نتیجه دقیقاً از سوی آن وزرایی مطرح شده که ضعیف‌ترین سوابق اجرایی را در کارنامه خود دارند. ادعاهایی عجیب که به سوژه طنز مردم در شبکه‌های اجتماعی هم تبدیل شده‌اند. وعده‌هایی مانند ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان برای یک نفر تا ایجاد چند میلیون شغل در مدت یک سال. بیان این وعده‌های ناپخته و خام از سوی این وزرا نشان داد که آنها درک صحیحی از فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ندارند و حالا یکباره خود را در پشت میز عالی‌ترین مقام مجری سیاست‌های کلان اجرایی کشور دیده‌اند. .
این در حالی است که رئیس‌جمهور (؟!) خوب می‌داند که کشور در وضعیتی حساس و تاریخی قرار داشته و فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد. . حالا (آخوند) رئیسی مانده و مشکلات فراوانی که قطعاً با ادامه حضور بعضی از وزرا در کابینه او نه‌تنها رفع نخواهند شد؛ بلکه بحرانهای جدیدی را نیز ایجاد خواهند کرد.

 

روزنامه همشهری در یادداشتی به سفر خانواده قالیباف به ترکیه پرداخته و نوشته است:

روشن است که اصل ماجرا همانطور که فرزند رئیس مجلس نوشت، خطا بوده و قابل دفاع نیست اما حتما از این خطا بزرگ‌تر رخ داده است که به سختی نیز قابل جبران است و این‌ همه ناشی از نقص‌های جدی در مبانی معرفتی مطالبه‌گری و اخلاق عدالتخواهی است.

روزنامه حکومتی برای در بردن پاسدار قالیباف با پناه بردن به «حجت شرعی و قانونی» تلاش کرد موضوع را ماستمالی و کوچک‌نمایی کند و نوشت:

آیا ما حجت شرعی و قانونی برای سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم داریم؟ می‌گویند مسئول با آدم عادی فرق دارد. بله فرق دارد. اما این تفاوت حجتی برای سرک کشیدن ماست؟ با کدام منطق؟ کدام مستند دینی و قانونی؟ چه‌کسی گفته اگر کسی مسئول بود ما حق داریم در زندگی شخصی‌اش سرک بکشیم؟

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم، دسته‌بندی معیشتی خانوارهای ایرانی را اعلام کرد.​

رونمایی دولت سیزدهم از آمار عجیب فقر - سایت حکومتی اقتصاد۲۴

بر مبنای این گزارش، حدود ۹میلیون و ۳۰۰هزار خانوار فقیر شناسایی شده‌اند. یادآوری می‌گردد تعداد افراد این خانوار بیشتر از ۳۷میلیون نفر است.

از این تعداد دست‌کم ۶میلیون و ۶۰۰هزار خانوار یعنی ۷۰درصد کل خانوارهای فقیر تحت پوشش نهاد حمایتی نیستند.

طبق همین آمار تعداد ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار خانوار طبقه متوسط را تشکیل می‌دهند. این آمار ۴۳ و ۳ دهم درصد  از خانوارهای متوسط  را از خانواده‌های کارگری طبقه بندی کرده است!

و از همین آمارحداقل ۳میلیون خانوار طبقه متوسط فاقد درآمد ثابت هستند و  فقط ۲۷۷هزار خانوار، دو درصد از کل خانوارهای متوسط تحت پوشش نهادهای حمایت قرار دارند.

 

دریاچه ارومیه در یک قدمی خشک شدن کامل​

روزنامه حکومتی آرمان ۸اردیبهشت اذعان کرد دریاچه ارومیه در یک قدمی خشک شدن قرار دارد که علت آن «ساخت تونل انتقال آب» توسط مافیای حکومتی است. 

این روزنامه حکومتی نوشت: «درياچه اروميه پس از 6 سال که از آغاز ساخت تونل انتقال آب می‌گذرد، هر روز خشک‌تر می‌شود. آخرين تصاوير ماهواره‌ای از اين درياچه نشان از وضعيت وخيم آن دارد، به نحوی که با خشکسالی کامل و تبديل شدن به يک شوره‌زار يا محل منشاء بروز ريزگرد تنها يک قدم فاصله دارد».

 

افزایش قیمت آرد، قیمت ماکارونی را افزایش داد 

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ماکارونی: ناچار به افزایش نرخ ماکارونی هستیم/ قیمت نهایی هنوز ابلاغ نشده

محسن امینی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی در رژیم آخوند گفت: شنیده‌ها در سال جاری حاکی از این است که قیمت گندم در سال جاری افزایش چشم‌گیری را تجربه خواهد کرد از این‌رو با افزایش قیمت گندم، قیمت آرد نیز تغییر محسوسی می‌کند. به همین دلیل تولیدکنندگان نیز ناچار به افزایش قیمت ماکارونی هستند.(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۸اردیبهشت)

 

دولت رئیسی در زمینه افزایش روزافزون گرانی و مشکلات مردم هیچ برنامه و طرحی ندارد

روزنامه حکومتی مردم سالاری ۸اردیبهشت،‌ در جریان جنگ گرگها ضمن حمله به سخنگوی دولت رئیسی جلاد، تناقض‌گویی‌های بهادری جهرمی درباره برکناری محسن رضایی و صولت مرتضوی را برجسته کرد. این روزنامه حکومتی نوشت: «ناپختگی و ابهام‌ها در توضیحات سخنگوی دولت رئیسی در تحلیل نهایی می‌تواند ناشی از ضعف بسیار و انفعال دولت باشد».

مردم سالاری تاکید کرد:‌ «دولت رئیسی در زمینه افزایش روزافزون گرانی و مشکلات مردم هیچ برنامه و طرحی ندارد​».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad1727ea-9b0a-48ac-a18f-11351b3d3787"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات