728 x 90

دماسنج‌های اجتماعی وضعیت را قرمز و از بحرانهای در راه خبر می‌دهند

قیام آبان ۹۸
قیام آبان ۹۸

روزنامه حکومتی همدلی ۸آبان، در توصیف وضعیت انفجاری جامعه و تورم افسارگسیخته نوشت: «آن‌قدر نگران‌کننده است که دماسنج‌های اجتماعی وضعیت را قرمز و از بحرانهای در راه خبر می‌دهند».

همدلی نوشت: تشخیص و پیش‌بینی حوادث و ناآرامی‌های مدنی (اعتراضات، اعتصابات و...) برای پژوهشگران علوم اجتماعی و سیاست‌گذاران از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است؛ زیرا بی‌نظمی مدنی یک مشکل چندوجهی است که می‌تواند منجر به تحولات و تغییرات غافلگیرکننده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذاری شود. نقطه مشترک ناآرامی‌ها در همه کشورهای مختلف، پدیده نارضایتی است که موجی از اعتراضات و تحولات اجتماعی را برانگیخته است، آمار ارائه شده نرخ تورم شدید ۵۸درصدی در کشور که از سال۱۳۲۲ (زمان اشغال ایران)، بالاترین سطح تورم بوده است (به‌نقل از خبرگزاری فارس)، آن‌قدر نگران‌کننده است که دماسنج‌های اجتماعی وضعیت را قرمز و از بحرانهای در راه خبر می‌دهند، . .


همدلی با اذعان به شواهد این توفان بینان کن اجتماعی افزود:... شواهد متعدد میدانی ضمن تأیید شدت بحران نشان می‌دهند که در صورت استمرار و تشدید این نقص اقتصادی با شکل‌گیری گسترده احساس خشم اجتماعی حاصل از افزایش تعداد دلایل نارضایتی‌ها، احتمال وقوع طغیانهای دردناک اجتماعی قابل‌انتظار است...


این روزنامه حکومتی با اشاره به چشم‌انداز پیش روی نظام نوشت: به‌نظر می‌رسد سازوکارهایی نهفته در سیاست‌های اقتصادی، مارپیچ نابرابریها را در همه بخش‌های کشور به نفع گروه‌های ذینفع سازمان‌یافته تقویت می‌کند که در نهایت ادامه این روند به اختلاف اجتماعی و درگیری منجر می‌شود.
روزنامه حکومتی در ادامه با اعتراف به تیک تاک وضعیت انفجاری جامعه و هشدار به سران نظام می‌افزاید: مسئولان (؟!) باید سعی کنند که جامعه را از نقطه ناامیدی دور کنند، زیرا اگر شکافها را نبینیم و ترمیم نشود درگیری اجتناب‌ناپذیر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54de3547-723c-4da6-b539-31fc6faf0d19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات