728 x 90

دستگیری کارگران و معلمان و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی برای ممانعت از برگزاری اعتراضات در روز کارگر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

دستگیری کارگران و معلمان و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی

برای ممانعت از برگزاری اعتراضات در روز کارگر

 

روز شنبه ۱۰اردیبهشت ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی رژیم، در وحشت از تجمع سراسری معلمان و کارگران که قرار است روز ۱۱اردیبهشت و همزمان با روز جهانی کارگر برگزار شود، شماری از فعالان معلم و کارگر را دستگیر و به خانه شمار دیگری یورش بردند و به تهدید و ضبط وسایل آنها پرداختند.

 

معلمان که در نظام غارت و جنایت رژیم آخوندی نصیبی جز فقر و محرومیت ندارند و اکثریت آنان در زیر خط فقر به‌سر می‌برند، سال گذشته بارها دست به تجمعات اعتراضی زدند، اما رژیم آخوندی نه تنها به خواسته‌های بر حق آنان پاسخ نداد بلکه صدها نفر از معلمان احضار و تهدید و تعدادی از آنان دستگیر و به زندان محکوم شدند.

 

در روز اول اردیبهشت ۱۴۰۱ معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور تجعمات اعتراضی برپا کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی، افزایش حقوق و پاسخ به مطالبات برحق‌شان شدند، دست‌کم ۷۰تن از معلمان در تهران دستگیر شدند و فشار و تهدید بر سایر معلمان بیشتر شد تا مانع ادامه اعتراضات شود.

 

مقاومت ایران ملل متحد و ارگانهای ذیربط و عموم اتحادیه‌های معلمان و کارگران در سراسر جهان را به محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم ضدبشری آخوندی علیه معلمان و کارگران و حمایت از اعتراضات آنها فرا می‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۳۰ آوریل ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e419666-5ff0-466e-b130-d50747130c85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات