728 x 90

دستگیری شماری از شهروندان بهایی توسط مأموران‌ اطلاعات در شیراز

دستگیری و بازداشت شهروندان بهایی در شیراز
دستگیری و بازداشت شهروندان بهایی در شیراز

 

بر اساس گزارشات دریافتی از ایران، مأموران سرکوبگر وزارت بدنام اطلاعات در شیراز اقدام به دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در این شهر کرده‌اند.

در این گزارش به دستگیری دو شهروند بهایی به نامهای نگار میثاقثان و همسرش محبوب حبیبی اشاره شده است. این زوج بهایی روز جمعه ۲۶مرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰اداره اطلاعات شیراز منتقل شدند.

در گزارش دریافتی دیگری به بازداشت تعدادی دیگر از شهروندان بهایی در شیراز اشاره شده است. از جمله چهار تن دیگر از شهروندان بهایی در شیراز به نام‌های «پژمان شهریاری» و همسرش «درنا اسماعیلی»، «هومن اسماعیلی» و «کوروش روحانی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این وبسایت به‌نقل از یک منبع مطلع نوشت که ساعتهایی بعد از بازداشت، نگار میثاقیان و درنا اسماعیلی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر شیراز آزاد شدند.

گزارشات دیگری نیز دریافت شده است که حاکی از بازداشت تعداد بیشتری از شهروندان بهایی در شیراز است.

همچنین در ارومیه دادخواهی ۲۲تن از شهروندان بهایی در ارومیه که بیش از یک سال از پلمب محل کسبشان می‌گذرد در دیوان اداری رژیم بررسی شد و رأی دادگاه بر عدم استماع دعوا صادر و به شاکیان ابلاغ شد که به‌معنای عدم پذیرش دادخواهی مجدد آنهاست و تعطیلی محل کسب شان هم‌چنان تداوم خواهد داشت. برخورد با بهاییان در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از زمان روی کار آمدن آخوند حسن روحانی در ایران، هزاران مطلب و نوشته علیه بهاییان منتشر شده، ۱۵۱نفر بازداشت و نزدیک به ۴۰۰مورد تبعیض اقتصادی و آموزشی گزارش شده‌ است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بانی دوگال، نماینده جامعه بهاییان در سازمان ملل متحد، می‌گوید «آنچه شاهد آن هستیم، روی آوردن دولت ایران به این راه‌کار کلی ‌است که هدف از آن پنهان کردن اقداماتش و نابود کردن جامعه بهاییان در ایران به‌ دور از چشم جهانیان است».

طی چند سال اخیر... و از زمانی که حسن روحانی هدایت دولت را در دست گرفته، بیش از ۲۰هزار مطلب تبلیغاتی ِ آکنده از نفرت علیه بهاییان، در رسانه‌های دولتی منتشر شده‌ است.

در این گزارش به بازداشت ۱۵۱بهایی اشاره شده و گفته شده دست‌کم ۳۸۸مورد تبعیض آموزشی و اقتصادی علیه باورمندان به این مذهب در ایران رخ داده‌است.

تا کنون از ورود هزاران شهروند بهایی به دانشگاهها جلوگیری شده و طی این سه سال دست‌کم ۳۸نفر از آنها از دانشگاه اخراج شده‌اند.

مطالب مرتبط:

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا، ایران از ناقضان اصلی آزادیهای مذهبی

تداوم پلمپ ۹۶واحدصنفی هموطنان بهایی در مازندران

کمیته بین‌المللی بهاییان: قتل شهروند بهایی در یزد با انگیزه نفرت مذهبی بوده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3505c2e2-2df5-4c4c-959f-1633a9fdb311"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات