728 x 90

دستگیری یک مرد در فرانسه در ارتباط با یک حمله تروریستی

دستگيري يك مرد در فرانسه در ارتباط با يك حمله تروريستي
دستگيري يك مرد در فرانسه در ارتباط با يك حمله تروريستي

پلیس فرانسه امروز پنجشنبه 9فروردین 97 مردی را که قصد داشت تعدادی از نظامیان فرانسوی را در شهر وارس- الیر-اریسه با خودرو زیر بگیرد دستگیر کرد.

بنا‌به گزارشها این مرد با یک خودرو پژو  که سرقت کرده بود، سعی  داشت تعدادی سربازان فرانسوی را که سرگرم ورزش صبحگاهی بودند در جاده زیر بگیرد که سربازان توانستند به سرعت خود را از مسیر خودروی مهاجم کنار بکشند

هفته گذشته نیز در یک حمله تروریستی به یک فروشگاه در شهر ترب  در جنوب فرانسه 4نفر کشته شدند.  قربانیان این حادثه امروز پنجشنبه  به خاک سپرده شدند.

در  این حمله تروریستی فردی به‌نام رضوان لقدیم، 25ساله اقدام به گروگانگیری تعدادی از مردم در فروشگاهی در شهر ترب کرده بود که نهایتاً توسط تک‌تیراندازان پلیس فرانسه کشته شد. رئیس‌جمهور فرانسه این حمله را یک اقدام تروریستی خوانده بود.

در جریان این گروگانگیری سرهنگ آرنو بلترام خود را با یکی از زنان به گروگان گرفته‌شده مبادله کرد و سپس توسط فرد گروگانگیر به‌شدت مجروح شد و در بیمارستان جان باخت. اقدامات شجاعانهٴ او از جمله روشن نگه‌داشتن تلفنش به پلیس کمک کرد تا با کشتن تروریست مذکور، به این عملیات گروگان‌گیری پایان بدهد.

روز چهارشنبه در پاریس مراسم ادای احترام ملی  به وی  در میدان تاریخی انولید، با حضور رئیس‌جمهور   و سایر مقامهای دولت، رؤسای جمهور سابق و رهبران احزاب مختلف سیاسی فرانسه برگزار شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4c12bff-042e-49d2-9a17-7c4ddf806504"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات