728 x 90

دریانوردی آمریکا از کشتی‌های تجاری خواست مسیر خود در خلیج‌فارس را به نیروهای دریایی آمریکا و انگلستان اطلاع دهند

نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس
نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس

دریانوردی آمریکا روز چهارشنبه ۱۶مرداد ۹۸ با انتشار بیانیه‌یی از تمامی کشتی‌های تجاری که قصد سفر به خلیج‌فارس را دارند خواست تا پیش از حرکت مسیر خود را به ناوگان پنجم آمریکا و ستاد فرماندهی عملیات دریایی انگلستان اطلاع دهند تا از آنها حفاظت شود.

پیش‌تر آمریکا در مورد تهدید کشتی‌های تجاری از سوی رژیم ایران و همچنین تلاش این رژیم در جهت اختلال در سامانه موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) هشدار داده بود.

 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای بریتانیایی خود در واشنگتن گفت: از جانب رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و وزارت‌خارجه آمریکا از انگلستان به‌خاطر حضور در ائتلاف تنگه هرمز تشکر می‌کنم. بریتانیا کمک می‌کند با رژیم ایران و فعالیت‌های ویران‌کننده‌اش مقابله کنیم.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۶مرداد و در کنفرانس خبری مشترک با «دومینیک راب» وزیر خارجه بریتانیا در واشنگتن همچنین از بریتانیا به‌خاطر حضورش در کارزار مبارزه با داعش و همچنین مقابله با فعالیت‌های رژیم ایران در یمن تقدیر کرد.

دومینک راب گفت:‌ «در مورد کشتیرانی و آزادی آن، باید بگویم برای ما مطلقاً اهمیت دارد به‌ویژه در تنگه هرمز و همه باید به مقررات بین‌المللی پایبند بمانیم چرا که امری بین‌المللی و جهانی است».

 

رژیم ایران در گذشته بارها تهدید کرده بود چنان‌چه قادر به صدور نفت خود نباشد، تنگه هرمز را - جایی که یک پنجم نفت جهان از آن می‌گذرد - خواهد بست. به‌دنبال حملات انجام شده به نفتکش‌ها در ماههای مه و ژوئن در منطقه خلیج‌فارس و شناسایی رژیم ایران به‌عنوان مظنون اصلی این حملات، ایالات متحده از تلاش برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید از حدود ۶۰کشور برای شرکت در این ائتلاف به‌منظور تأمین امنیت کشتیرانی آزاد در خلیج‌فارس دعوت شده است.

رژیم ایران دست‌کم سه کشتی و نفتکش را در تیرماه توقیف کرد که با واکنش بین‌المللی و اعتراض آمریکا روبه‌رو شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38488812-2bda-40bd-a55c-24e4b5043991"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات