728 x 90

درگیریهای گسترده در مسجد الاقصی و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین
محمود عباس، رئیس دولت فلسطین

درگیریهای گسترده در مسجد الاقصی در بیت المقدس

زخمی شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی و دستگیری صدها تن دیگر

محکومیت حمله توسط دولت فلسطین و فراخوان وزارت‌خارجه آمریکا به توقف درگیریها

در پی درگیریهای گسترده روز جمعه بین نیروهای اسراییلی و فلسطینیها ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: ایالات متحده نسبت به خشونت روز جمعه در بیت‌المقدس عمیقاً نگران است. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری به خرج بدهند، از اقدامات و لفاظی‌های تحریک‌آمیز پرهیز کنند و وضعیت تاریخی موجود در مسجدالاقصی را حفظ کنند. ما از مقامات فلسطینی و اسراییلی می‌خواهیم که برای کاهش تنشها و تضمین امنیت همه افراد با یکدیگر همکاری کنند (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۷فروردین).

سخنگوی دبیرکل ملل متحد نیز گفت: آنتونیو گوترز فراخوان خود به حفظ وضعیت موجود در اماکن مقدس در بیت‌المقدس و احترام به آن را تکرار می‌کند.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل بر تعهد خود برای حل منازعه بر اساس قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل، قانون بین‌المللی و توافقات دوجانبه تأکید کرد. (سازمان ملل متحد۲۶ فروردین)

درباره این درگیریها رویترز از بیت‌المقدس گزارش داد: روز جمعه دست کم ۱۵۲ فلسطینی در درگیری با پلیس اسراییل در داخل محوطه مسجد الاقصی در بیت‌المقدس مجروح شدند، که افزایش اخیر خشونت ها می‌باشد که نگرانیها از بازگشت به درگیری گسترده‌تر را افزایش داده است... . سخنگوی نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل در توئیتی گفت که پلیس صدها فلسطینی را بازداشت کرد.
رویترز افزود: نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس دولت فلسطین گفت: «مداخله فوری جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوزات اسراییل به مسجد الاقصی و جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل لازم است».

اردن یورش پلیس اسراییل به محوطه را محکوم کرد و آن را «نقض آشکار» خواند. (خبرگزاری وفا، رویترز و رادیو فردا و رادیو آلمان: ۲۶فروردین)

 

به‌دنبال این درگیریها، امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم جنگ‌افزوز آخوندی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تماس گرفت و از این گروه حمایت کرد (خبرگزاری تسنیم رژیم ۲۶فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bbdb172-ad7f-490a-93a9-e58a1033572d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات