728 x 90

درگذشت مجاهد پاکباز صمد ساجدیان در آلبانی - تسلیت خانم مریم رجوی

صمد ساجدیان
صمد ساجدیان

مجاهد پاکباز راه خدا و خلق صمد ساجدیان پس از ۵۳سال مجاهدت و نبرد در برابر دو دیکتاتوری شاه و شیخ، صبح شنبه ۲۳آذر ۹۸در اثر ایست قلبی در آلبانی درگذشت و رستگار و جاودانه شد.

صمد ساجدیان در سال ۱۳۲۲ در شیراز متولد شد. پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، در رشته فوق‌لیسانس مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شد.

وی در جریان فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی آن دوران از سال ۱۳۴۵ در ارتباط با حنیف کبیر قرار گرفت و قدم در مسیر مجاهدت نهاد.

 

صمد ساجدیان که با شرکت در جلسات تفسیر قرآن و برنامه‌های کوهنوردی از آموزشها و رهنمودهای حنیف کبیر بهره‌مند شده بود، پس از دوران نظام وظیفه، مجدداً و از طریق شهید بنیانگذار اصغر بدیع زادگان در ارتباط با مجاهدین قرار گرفت. او در جریان این فعالیت‌ها، یک بار در شهریور سال ۱۳۵۰ و بار دیگر در سال۱۳۵۳ توسط ساواک دستگیر و تا سال ۱۳۵۶در شمار زندانیان سیاسی مجاهد خلق به پیکار آزادی ادامه داد.

 

صمد ساجدیان پس از انقلاب ضدسلطنتی، در مبارزه با ارتجاع آخوندی در فاز سیاسی و پس از سرفصل سی خرداد در فاز نظامی و هم‌چنین در میدانهای نبرد رهایی‌بخش و در چارچوب ارتش آزادیبخش از جمله سلسله عملیات بزرگ آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان و سپس در دوران پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی، با صدق و فدا جنگید.

 

خانم مریم رجوی درگذشت این مجاهد بزرگوار و یار دیرین مسعود را به‌عنوان نمونه و الگویی درخشان از اخلاص و پاکبازی و تواضع انقلابی و مظهری از شرافت مبارزاتی در زمانه ما تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که مجاهدت آنان اکنون در قیام و در راه آزادی و سعادت مردم ایران به ثمرمی‌نشیند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b6030c0-d179-4945-be0b-b8fcf78044fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات