728 x 90

درگذشت شهربانو نبوی چاشمی مادر مجاهد شهید عماد نبوی

درگذشت شهربانو نبوی چاشمی مادر مجاهد شهید عماد نبوی
درگذشت شهربانو نبوی چاشمی مادر مجاهد شهید عماد نبوی

با کمال تأسف خبردار شدیم که روز یکشنبه ۱۵مرداد، شهربانو نبوی چاشمی، مادر مجاهد شهید عماد نبوی به فرزند شهیدش پیوست و جاودانه شد.

شهربانو نبوی معروف به «مادر عماد» از فاز سیاسی در کنار فرزندانش به فعالیت تبلیغی علیه دیکتاتوری و ارتجاع مشغول بود و یکی از مادران فعال در میتینگ‌ها و فعالیت‌های مجاهدین در شهرهای سمنان و شاهرود بود.

این مادر مجاهد پس از شهادت تنها پسرش در شهریورماه ۶۰ نیز هرگز از پا ننشست و همواره با عشق به آرمان توحیدی مجاهدین تلاش داشت تا مشعل فروزان فرزندش را برافروخته‌تر سازد. مادر عماد، به‌خاطر کمک‌ها و ارتباطاتی که با مجاهدین و خانواده شهدا داشت بارها مورد تهدید و اذیت آزار چماقداران رژیم و مزدوران حکومتی و وزارت اطلاعات قرار گرفت.

مادر عماد در سال۶۵ همراه با برخی از مادران و خانواده شهیدان در سمنان بازداشت و تحت فشار قرار گرفت تا از کمک و همراهی با فرزندان مجاهدش دست بردارد. او بعدها می‌گفت: وقتی وارد زندان شدم تازه پی بردم که فرزندان مجاهدم این سال‌ها چه کشیدند و ایمانم به درستی راه آنان بیشتر شد.

مادر عماد، از زمان شهادت ِ تنها پسرش که مزارش در شهر اراک قرار گرفته، آنجا را زیارتگاه خود کرده بود. او می‌گفت: تا زنده‌ام مسافر همین مسیرم باید پسران و دخترانم را در مزار غریب افتاده اراک زیارت کنم. او به مدت ۴۰سال هر ماه مسافر مسیر ۵۰۰کیلومتری سمنان تا اراک بود تا بتواند ساعاتی بر مزار فرزندش عماد و دیگر شهیدان همرزمش بنشیند و با آنان درد دل کند. او که علاوه بر پسرش عماد، داغدار دیگر اعضای خانواده از جمله ضیاء نبوی و حجت‌الله عمادی بود خانه خود را از عکس شهیدان مجاهد آراسته بود و زندگی‌اش با یاد شهیدان در آمیخته بود.

به‌رغم فشارها و محدویتهایی که بر خانواده هواداران اعمال می‌شد مادر عماد هرگز مرعوب تعادل‌قوای نابرابری بین خلق و ضدخلق نشد و هرگز عشق و امیدش را به فرزندان مجاهدش از دست نداد و همواره می‌گفت من یقین دارم مجاهدین پیروز می‌شوند و انتقام همه خونها و دردهای بی‌انتهای ما را خواهند گرفت.

درگذشت دریغ‌انگیز این مادر مجاهد را به همه فرزندانش در سمنان و چاشم و نیز فرزندان مجاهدش در صفوف مجاهدین خلق تسلیت می‌گوییم و از پیشگاه خداوند برایش علو درجات مسالت داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acc88bfb-604c-41f0-bb58-2769ccc35066"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات