728 x 90

درگذشت دیوید کیلگور حامی گرانقدر مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

دیوید کیلگور حامی گرانقدر مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی
دیوید کیلگور حامی گرانقدر مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

درگذشت دیوید کیلگور حامی گرانقدر مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

رئیس کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک

دیوید کیلگور:

اشرف آزادی آزادی آزادی اشرف

«سلام بر اشرف و سلام بر لیبرتی بگذارید به ساکنان اشرف و لیبرتی و تمام ایرانیانی که امروز صدای ما را می‌شنوند ما به شما می‌گوییم که باید هر چه در توان داریم را انجام دهیم تا دمکراسی در ایران به‌وجود بیاید و رنج و شکنجه به پایان برسد آیا درست گفتم؟

و اگر کسی مدعی است که این جنبش با این معروفیت و تمامی شمایان با این رهبری و سازماندهی مردم ایران را نمایندگی نمی‌کنید پس چه کسی مردم ایران را نمایندگی می‌کند».

 

دیوید کیلگور، چهره برجسته مدافع حقوق‌بشر، وزیر دولت و نماینده پیشین پارلمان کانادا و مؤسس و رئیس کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک -که طی ۴دهه با صمیمیت و تلاش بسیار از مقاومت مردم ایران و از حقوق مجاهدان اشرفی حمایت کرد- در اثر یک بیماری ریوی درگذشت.

 

مصاحبه با دیوید کیلگور در پارلمان کانادا:

به همین دلیل سازمانی بنا نهاده‌ایم به‌نام دوستان کانادایی یک ایران دمکراتیک. وقتی دمکراسی به ایران بازگردد آن کشور و احتمالاً چند کشور دیگر شکوفا خواهند شد.

 

وی که چند سال وزیر امور آفریقا و آسیا در وزارت‌خارجه و ۲۸سال نماینده پارلمان کانادا و مولف چندین کتاب در زمینه سیاست بین‌المللی بود، در زندگی سیاسی‌اش پیوسته مدافع حقوق‌بشر و دموکراسی برای همه ملتها بود و هرگز شرافت را به سیاست نفروخت و از همین رو پس از آشنایی با مجاهدین و جنبش مقاومت ایران در شمار صمیمی‌ترین مدافعان مردم تحت ستم ایران و مقاومت عادلانه آنها برای رهایی از استبداد دینی قرار گرفت و همواره از طرح‌ها و برنامه‌های خانم مریم رجوی به‌ویژه برنامه ده ماده‌یی برای ایران فردا حمایت می‌کرد.

 

دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین امور خارجه کانادا:

ما معتقدیم که برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی از جمله جدایی دین از دولت رأی‌گیری عمومی و برابری جنسیتی برای صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن کلیدی است متشکرم.

 

دیوید کیلگور در صدها آکسیون و تظاهرات ایرانیان آزاده چه در کانادا و چه در آمریکا و اروپا شرکت کرد و اشرف‌نشانها از یاد نمی‌برند که او در سفری به ژنو برای ملاقات با مقامات سازمان ملل، اصرار داشت که شب را به‌جای هتل، در محل تحصن اشرف‌نشانها برای دفاع از حقوق مجاهدین و در کنار آنها بگذراند.

 

دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین کانادا:

بیایید کار خود را با عزمی بیشتر ادامه دهیم تا اطمینان کسب کنیم که ایرانی آزاد و دمکراتیک هر چه سریع‌تر حاصل شود متشکرم

 

آقای کیلگور همه‌ساله در گردهماییهای سالانه مقاومت ایران در پاریس شرکت داشت و در گردهمایی سال۱۳۹۱ مجری اصلی برنامه بود.

 

دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین در امور خارجه کانادا:

امروز صد هزار نفر اینجا گردآمده این و خیلی‌ها بیرون منتظر هستند از بیش از چهل کشور در این برنامه شرکت داریم آیا این به شما گروه اقلیت بودن را نشان می‌دهد؟

 

قبل از هجرت بزرگ مجاهدان اشرفی به‌آلبانی، آقای کیلگور در سفری به‌این کشور، ضمن دیدار با مسئولان وزارت کشور و قضاییه آلبانی با شماری از ساکنان لیبرتی که به‌تازگی به‌آلبانی منتقل شده بودند ملاقات کرد و در سال۱۳۹۸ در رأس یک هیأت از پارلمانترها، وکلا و شخصیتهای کانادایی با حضور در اشرف۳ در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران شرکت داشت.

 

دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین در دولت کانادا و از برجسته‌ترین شخصیتهای مدافع حقوق‌بشر:

سؤال خبرنگار: پیام شما برای مردم ایران و ساکنان کمپ اشرف چیست

کیلگور: من برای مردم ایران احترام زیادی قائلم جمعیتی هفتاد میلیون نفری با تمدنی که به هفت هزار سال پیش می‌رسد. در پی مطالعه و آشنایی با ایرانیان در اینجا و سایر کشورها احترام زیادی برای ایشان قائلم اما دولت وحشتناکی بر آنها حکومت می‌کند به همین دلیل سازمانی بنا نهاده‌ایم به‌نام دوستان کانادایی یک ایران دمکراتیک. وقتی دمکراسی به ایران بازگردد آن کشور و احتمالاً چند کشور دیگر شکوفا خواهند شد.

 

دیوید کیلگور رئیس مشترک کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک:

بهترین گردهمایی بود که تاکنون در آن شرکت کرده بودم گفته می‌شود که ۱۰۰هزار صندلی در سالن وجود داشته و کل محل پر شده است سخنگویان بهترینها هستند و سخنرانیها هم بهتر از دفعه قبل بودند سخنرانی خانم رجوی عالی بود فوق‌العاده بود من نمی‌دانم که چگونه می‌خواهم از این بهتر عمل کنیم این باعث ایجاد یک استاندارد جدید برای ما شده است.

 

دیوید کیلگور از حامیان بزرگ جنبش دادخواهی قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ بود و در این رابطه کارزارهای متعددی را در پارلمان و سنای کانادا، در وزارت‌خارجه و سازمانهای حقوق‌بشری برای حسابرسی و قرار دادن سردمداران رژیم جنایتکار آخوندی در برابر عدالت پیش برد و در کنفرانسهای مطبوعاتی و جلسات مختلف در پارلمان و سنای کانادا و در تظاهرات جوامع ایرانیان شرکت و سخنرانی کرد.

 

دیویدکیلگور رئیس کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک:

لازم است که عاملان جنایت علیه بشریت را پاسخگو بداند این شامل رئیس فعلی قضاییه ابراهیم رئیسی است که شخصاً مسئولیت قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در تابستان ۱۹۸۸ به فتوای خمینی را برعهده داشته است خدا همه شما را حفظ کند.

 

دیوید کیلگور مقالات متعددی در زمینه دادخواهی قتل‌عام۶۷ در رسانه‌های کانادا منتشر شده است. وی هم‌چنین از سیاستمداران و حقوق‌دانان امضا کنندهٔ نامه بیش از ۱۷۰شخصیت و نامهٔ بیش از ۴۷۰شخصیت در فراخوان کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۶۷ بود.

 

دیویدکیلگور وزیر پیشین در دولت کانادا:

پایداری و فداکاری‌هایتان بدون شک به‌زودی به ثمر خواهد نشست متشکرم.

 

خانم مریم رجوی درگذشت آقای دیوید کیلگور، وزیر و نماینده سابق پارلمان کانادا و حامی ارجمند مقاومت ایران را به همسر و بستگان و همکاران او تسلیت گفت و تأکید کرد: مردم و مقاومت ایران نام دیوید کیلگور را -که در لحظات تاریک تاریخ میهنان در حاکمیت استبداد مذهبی در دفاع از حقوق‌بشر و دموکراسی در کنار این مقاومت قرار گرفت و به حمایت از حقوق مجاهدان اشرفی برخاست - هرگز از یاد نخواهند برد و او را در فردای پیروزی و آزادی ایران، در کنار خود باز می‌یابند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31c3c71d-d63c-4635-a330-2ce23054a148"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات