728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۹۸

در چهل و هفتمین روز قیام، تحصن و تظاهرات دانشجویان در تهران و شهرهای مختلف کشور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۹۸

در چهل و هفتمین روز قیام، تحصن و تظاهرات دانشجویان در تهران و شهرهای مختلف کشور

سه‌شنبه ۱۰ آبان در چهل و هفتمین روز قیام سراسری، به‌رغم دستگیریها، تهدیدات و فشارهای رژیم، دانشجویان در دهها دانشگاه با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «آزادی آزادی آزادی»، «دانشجو تعلیق بشه دانشگاه تعطیل می‌شه» و «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، دست به تحصن و اعتراض زدند.

در تهران دانشجویان دانشکده‌های فنی، ریاضی، برق و کامپیوتر و ادبیات دانشگاه ملی، دانشکده مواد و متالوژی و هوا فضای دانشگاه امیرکبیر، علوم و روانشناسی دانشگاه تهران و هم‌چنین دانشجویان دانشگاههای شریف، خوارزمی، الزهرا، علامه، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آزاد تهران واحدهای غرب، شرق و شمال دست به تحصن و تظاهرات زدند. آنها شعار می‌دادند: «دانشگاه شده زندان شریف بهشتی تهران»، «دانشجویان در سنگرند شریف بهشتی تهران»، «آزادی آزادی آزادی»، «نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری» و «خونین تمام ایران از زاهدان تا تهران». لباس شخصی‌ها در دانشگاه ملی با همکاری نیروی حراست به چک و کنترل دانشجویان پرداختند.

در کرج دانشجویان دانشگاه آزاد با شعار «از خون جوانان وطن لاله دمیده عدالت کجایی» اعتصاب و تظاهرات کردند. دانشجویان دانشکده‌های فنی و روانشناسی دانشگاه یزد نیز با شعار «دانشجو تعلیق بشه دانشگاه تعطیل میشه» تحصن کردند. دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در حمایت از دانشجویانی که توسط اطلاعات رژیم تعلیق شده‌اند تجمع اعتراضی برپا کردند. دانشجویان دانشگاههای مدنی تبریز، آمل و خبرنگاری مشهد شعار می‌دادند «داعشی بسیجی پیوندتان مبارک».

دانش آموزان دبیرستان ابن سینا در سنندج با شعار «مرگ بر دیکتاتور» در خیابانهای سنندج تظاهرات کردند. در قزوین دانش‌آموزان یکی از مدارس دخترانه، آخوندی را که برای سخنرانی به مدرسه آنها رفته بود، وادار به ترک مدرسه کردند.

باغ سپهسالار تهران نیز شاهد تجمع جوانان معترض بود که با شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی نیروهای سرکوب مواجه شد.

در نورآباد لرستان مردم در برابر تلاش نیروی سرکوبگر انتظامی برای دستگیری یکی از جوانان تجمع اعتراضی برپا کردند. در بندرعباس جوانان تصویر بزرگ سردژخیم قاسم سلیمانی در یکی از خیابانهای شهر را به آتش کشیدند. خانواده بازداشت شدگان قیام و زندانیان اوین روز سه‌شنبه نیز در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار اطلاع از وضعیت عزیزان خود شدند.

سایت کردی روداو دوشنبه ۹ آبان به‌نقل از جلال محمودزاده عضو مجلس رژیم از مهاباد نوشت: «۶نفر از شهروندان (مهاباد) طی سه روز در هفته گذشته با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شدند».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ آبان ۱۴۰۱ (اول نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/293c7cc1-03d2-4e5b-bcfe-9d1b5281f429"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات