728 x 90

در لیست ۱۲۹ساختمان ناایمن تهران، نام چند بیمارستان و دانشگاه وجود دارد

ساختمانهای ناایمن در تهران
ساختمانهای ناایمن در تهران

از پلاسکو تا متروپل هموطنان در انتظار روشنگری هستند! عنوان مطلبی در اقتصادآنلاین رسانه حکومتی است که به‌دنبال فاجعه فروپاشی متروپل آبادان که منجر به کشته شدن دهها شهروند گردید لیستی از «‌ساختمانهای ناایمن» گریبانگیر سران حکومتی شده است.

اقتصاد آنلاین به‌نقل از زاکانی شهردار رژیم در این باره نوشت: لیست ۱۲۹ساختمان ناایمن منتشر شده مرجعیت ندارد و مجموعه شهرداری تهران ستاد ویژه‌یی در رابطه با این ساختمانها تشکیل داده و در ادامه بیان کرده است که لیستهایی که منتشر می‌شوند جز التهاب در جامعه نتیجه دیگری ندارند، خواسته شهرداری از شهروندان این است که توجهی به این لیستها نداشته باشند (؟!).

اقتصاد آنلاین در رد اظهارات زاکانی با استناد به حرفهای محمدی کارگزار رژیم در سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نوشت: این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در صحن شورای شهر این هفته بحث ۱۲۹ساختمان ناایمن تهران مطرح شد و قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران که در شورا برای توضیح در خصوص متروپل آبادان حضور پیدا کرده بود؛ در مورد رسیدگی به شرایط این ۱۲۹ساختمان به اقتصادآنلاین گفت که اخطارها را به ۱۲۹نفر ابلاغ کتبی کرده‌ایم. ۶ماه هم به آنها فرصت داده شده است. اگر در مدت معلوم اقدام نکنند به سمت قوه قضاییه می‎رویم و اقدام قضایی خودمان را انجام می‌دهیم. دستگاه قضایی نیز باید به مراکز ذی‌ربط دستور دهد، حکم صادر کنند تا این ساختمان تخلیه شود.

پلاسکو تا متروپل آبادان شورای شهر تهران به تکاپو انداخته است که فکری برای ساختمانهای ناایمن تهران کنند. اما در همین شرایط شهردار تهران سعی دارد شرایط را عادی جلوه دهد. لیست مورد نظر از زمان شورای شهر قبلی تهیه شده و چندین ماه است که در اختیار مسئولان امر قرار گرفته است. حال این‌که چرا تا به امروز شهروندان از نام ساختمانهای موجود در این لیست بی‌اطلاع هستند جای سؤال دارد!

در شرایطی که حوادث متروپل و پلاسکو به‌خوبی نشان داد، عدم ایمنی لازم می‎تواند یک فاجعه ملی به بار بیاورد، با این حال شهردار تهران هنوز سعی بر لاپوشانی در خصوص لیست ساختما‎نهای ناایمن شهر دارد (اقتصاد آنلاین ۱۲خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d61dab8-1e72-48e6-9c41-898506c2016f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات