728 x 90

قیام سراسری - شماره ۴۹

در بیست و ششمین روز قیام، تظاهرات و اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان و درگیری با نیروهای سرکوبگر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۴۹

 

در بیست و ششمین روز قیام، تظاهرات و اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان و درگیری با نیروهای سرکوبگر

 

در بیست و ششمین روز قیام سراسری شهرهای سنندج و دیواندره شاهد تظاهرات و جنگ و گریز خیابانی جوانان شجاع با نیروهای سرکوبگر دشمن بود. اعتصاب مغازه‌داران در کرمانشاه ادامه داشت. در کرمان ساختمان هلال احمر رژیم به آتش کشیده شد. جوانان شورشگر در فولاد شهر اصفهان دفتر امام جمعه و در سقز یک مجسمه حکومتی و در تهران عکسهای بزرگ قاسم سلیمانی و پاسداران را به آتش کشیدند. جوانان دلیر در قم یک مرکز بسج را به‌آتش کشیدند. در یزد بنر قاسم سلیمانی و پاسدار حسین همدانی و در بانه یک نماد رژیم در میدان زندان را آتش زدند.

 

روز سه‌شنبه احمد وحیدی وزیر کشور برای سرکوب مردم سنندج، به این شهر سفر کرد. شامگاه سه‌شنبه مردم سنندج مجدداً تظاهرات شبانه برگزار کردند و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. جوانان با روشن کردن آتش جاده کمربندی بهشت محمدی را تحت کنترل گرفتند و در برخی مناطق مأموران دشمن را مجبور به فرار کردند.

در سقز نیز مردم تظاهرات شبانه برگزار کردند و در بانه جوانان با ایجاد راه‌بندان مسیر تردد مأموران سرکوبگر را بستند و خودروها با بوق زدن با آنها ابراز همبستگی کردند. در برازجان تظاهرات مردم به درگیری با نیروهای سرکوبگر کشیده شد.

 

شامگاه سه‌شنبه در تهران منطقه وحدت اسلامی طنین شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر سپاهی» در خیابان‌ها طنین‌انداز شد. و در صادقیه تهران شعارهای مرگ بر دیکتاتور از بام ساختمانها بگوش می‌رسید. جوانان دلیر در یزدانشهر کنترل برخی از خیابان‌ها را در دست گرفتند. در قم مردم در منطقه نیروگاه با شعار «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله» تظاهرات شبانه برگزار کردند.

 

روز سه‌شنبه دانشجویان دانشگاههای تهران، گیلان، صنعتی تربیت مدرس، هنر تهران و نوشیروانی بابل با شعارهای ضدحکومتی مانند «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت»، «ما اهل کوفه نیستیم شریف تنها بماند»، «سنندج زاهدان خونین تمام ایران» و «‌از کردستان تا گیلان، جانم فدای ایران» دست به تظاهرات و اعتصاب زدند و دستگیری و کشتار دانشجویان را محکوم نمودند.

دانش آموزان در برخی مناطق تهران و هم‌چنین در مهاباد، سقز، بندر انزلی، سنندج و مشهد با شعارهای ضدحکومتی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت» و «ایران شده بازداشتگاه اوین شده دانشگاه» تظاهرات کردند.

 

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش رژیم به دستگیری دانش‌آموزان اعتراف کرد و گفت: «نمی‌توانم آمار دقیقی از تعداد بازداشتی‌ها بدهم. دانش‌آموزان بعد از اصلاح و تربیت به مدارس برمی‌گردند. برخی دانش‌آموزان بازداشتی برای اصلاح و تربیت به مراکز روان‌شناسی ارجاع داده شده‌اند تا مانع از تبدیل آنها به شخصیت‌های ضداجتماعی شوند» (سایت حکومتی سیاست ۱۹مهر).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مهر۱۴۰۱ (۱۲ اکتبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51809512-dddc-496c-8161-1193b08fe9b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات