728 x 90

در برخی روستاهای رودبار، تانکر آب تا یک میلیون تومان فروخته می‌شود

توزیع آب با تانکر
توزیع آب با تانکر

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا (سه‌شنبه ۷شهریور) برخلاف تصور عمومی و شرایط هر ساله، دیگر بحران آب به مناطق کم‌آب و جنوب ایران خلاصه نمی‌شود و حالا استان گیلان در شمال را هم گرفتار کرده است؛ به‌طوری که شهرستان رودبار و روستاهای اطراف آن در این استان به‌طور جدی با کمبود آب مواجه شده‌اند. شهر تبریز در شمال غرب ایران هم با مشکل جدی آب روبه‌رو است و از مناطقی چون شهرک ارم، رضوانشهر و حیدرآباد و شهرک‌های نصر، باغمیشه، ولی امر، رشدیه، مرزداران و عباسی این شهر مدام قطعی و افت فشار آب گزارش می‌شود و کار در برخی از این مناطق به تانکرهای آبرسانی کشیده است.

خبرگزاری حکومتی ایلنا اعلام کرد در برخی روستاهای رودبار، یک تانکر آب تا یک میلیون تومان فروخته می‌شود! آب روستاهای این منطقه ۴۸ساعت قطع و ۲۰دقیقه باز است.

بسیاری از روستاهای رودبار به‌خصوص در فصل تابستان یکی دو ساعت در روز آب دارند و در برخی از روستاها شاید وصل شدن آب به ساعت هم نرسد. متأسفانه ۵۰درصد روستاها تحت پوشش آب و فاضلاب‌اند و بقیه خودگردان‌اند و از طریق دهیاری و شورای محل و شورای آب اداره می‌شود».

خبرگزاری حکومتی ایلنا در ادامه این گزارش به‌نقل از منبع آگاه، با اشاره به کاهش منابع زیرزمینی آب در این مناطق نوشت: «یکی از مشکلات اساسی ما منابع آبی است و تمامی منابع آبی زیرزمینی جیرنده کاهش یافته است. در بین روستاهای رودبار تنها داماش چشمه دارد که آن هم به‌دلیل مشکلات موجود به بی‌آبی برخورده است. در برخی مناطق مثل سنگرود آب در پایین دست هست ولی باید برای این روستا پمپاژ شود. اهالی روستاها مجبورند آب را از چشمه تهیه کنند که این چشمه‌ها هم در تابستان به حداقل دبی خود می‌رسند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84ad421b-cca2-4200-aba8-a7b5df33c4ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات