728 x 90

اعتراض عليه مالكي,قيام هاي خاورميانه,گسترش اعتراضه

تظاهرات مردم عراق علیه دولت مالکی، فساد، تروریسم و توطئه‌هایی که برای دامن زدن به درگیریهای فرقه‌یی صورت می‌گیرد

-

تظاهرات علیه نوری مالکی در میدان تحریر بغداد - آرشیو
تظاهرات علیه نوری مالکی در میدان تحریر بغداد - آرشیو
امروز میدان تحریر بغداد صحنه تظاهرات مردم عراق علیه دولت نوری مالکی، فساد، تروریسم و توطئه‌هایی که برای دامن زدن به درگیریهای فرقه‌یی صورت می‌گیرد، بود.

الشرقیه گزارش داد: «مردم عراق در میدان تحریر بغداد با برگزاری تظاهراتی خواستار ایجاد تغییرات سیاسی گسترده و تلاش برای حل بحرانهای موجود و از بین بردن فساد شدند. تظاهر‌کنندگان کشورهای همسایه عراق را به دست داشتن در جنایت النخیب به‌منظور دامن‌زدن به فتنه فرقه‌یی متهم کردند. آنان هم‌چنین خواستار محاکمه فاسدان بزرگ از میان مقامهای دولتی شدند».

تلویزیون الرافدین نیز گزارش داد: «تعداد زیادی از شهروندان برای محکوم کردن تلاشهایی که برای دامن زدن به فتنه فرقه‌یی بین مردم عراق می‌شود، در میدان تحریر در بغداد دست به تظاهرات زدند. تظاهر‌کنندگان کشورهای همسایه را متهم کردند که در حادثه النخیب دست دارند تا این‌که به فتنه فرقه‌یی دامن بزنند. آنان خواستار مقابله با فساد در دستگاههای دولتی شدند.
در همین حال جنبش انقلابیون موصل به همه مردم عراق و به مردم موصل پیام داد که برای احقاق حقوق قانونی خود و یک زندگی شرافتمندانه علیه فساد برخیزند و برای آزادی زندانیان بیگناه تلاش کنند. آنها اعلام کردند توپ‌باران روستاهای مرزی عراق توسط رژیمهای ایران و ترکیه و قطع آب رودخانه‌ها و خشکاندن رودها را محکوم می‌کنند.
این بیانیه از رؤسای عشایر عراق و روحانیان و روشنفکران و عموم مردم عراق خواست برای تغییر نظام سیاسی مانند سایر کشورهای عربی که به آزادی رسیده‌اند، در تظاهرات میلیونی شرکت کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c54fec87-cbf0-426a-b6cb-fdd8262678bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات