728 x 90

دبیرکل ناتو: از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و حمایت رژیم ایران از تروریسم نگران هستیم

دبیرکل ناتو
دبیرکل ناتو

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر دفاع استرالیا نسبت به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه هشدار داد.

 

سایت نانو گزارشی از این کنفرانس مطبوعاتی را منتشر کرده است:

سؤال: آیا گفتگوهایی در رابطه با وضعیت در خلیج‌فارس انجام شد؟

لیندا رینولدز [وزیر دفاع استرالیا]: بله ما گفتگو کردیم. ما گفتگوهایی در رابطه با آنچه در خاورمیانه می‌گذرد داشتیم. می‌توانم تکرار کنم دولت استرالیا از افزایش تنشها در تنگه هرمز بسیار نگران است. ما در حال بررسی درخواست آمریکا و انگلستان برای حضور در خلیج‌فارس هستیم. البته هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم.

 

سؤال: دیدگاه شما در رابطه با وضعیت چیست و این‌که آیا استرالیا باید درگیر شود یا نه؟

ینس استولتنبرگ [دبیرکل ناتو]: ما به‌شدت از وضعیت تنگه هرمز نگرانیم و همه هم‌پیمانان هم از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه؛ حمایت آن از انواع گروه‌های تروریستی و برنامه موشکی نگرانند. همه هم‌پیمانان اتفاق‌نظر دارند که رژیم ایران هرگز نباید توانمندی ساختن بمب اتمی را داشته باشد.

آزادی دریانوردی برای ناتو و هم‌پیمانان ناتو حائز اهمیت بسیار زیادی است. برخی کشورهای عضو ناتو هم‌اکنون در تنگه هرمز و خلیج‌فارس حضور دارند. آمریکا، انگلستان و برخی کشورهای دیگر در این منطقه هستند. حضور ناتو وجود ندارد ولی ما یقینا وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کنیم چرا که آزادی دریانوردی برای ناتو مهم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64a53327-b237-4fc3-b733-1f1e330925d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات