728 x 90

دبیرکل عفو بین‌الملل: ۲۰۲۳ در ایران، تشدید تنش از سال ۲۰۲۲، با کشتار و سرکوب بیشتر؟

آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل
آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل

آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل و گزارشگر ویژه اعدامهای فراقضایی روز ۱۳دیماه ۱۴۰۱ در توئیتی درباره حکم اعدام برای محمد بروغنی از بازداشت شدگان قیام سراسری نوشت: ۲۰۲۳ در ایران: تشدید تنش از سال۲۰۲۲، با کشتار و سرکوب بیشتر؟ به خانواده محمد بروغنی و اندوه و درد آنها در برابر چنین بی‌عدالتی و ظلمی فکر کنیم. ما فراموش نخواهیم کرد ما از خواست خود برای عدالت دست نخواهیم کشید.
ضمیمه توئیت عفو بین‌الملل - عفو بین‌الملل تصمیم دیوان عالی رژیم ایران مبنی بر تأیید حکم اعدام محمد بروغنی را که در ارتباط با اعتراضات در ایران پس از یک محاکمه نمایشی محکوم شده را محکوم می‌کند. مقامات باید فوراً هر گونه طرحی برای اعدام او و لغو حکم اعدام او را متوقف کنند.

 

 

آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل و گزارشگر ویژه اعدامهای فراقضایی روز چهارشنبه ۳۰آذر در توئیتی درباره محاکمه‌های سریع و بدون استیناف توسط قضاییه جلادان رژیم آخوندی نوشت: قوه قضاییه سلاح سرکوب است، هدف آن گسترش ترس و انتقام جویی از معترضان است.
آگنس کالامارد: آخرین قربانیان حکومت ترور در ایران، پس از محاکمه‌های سریع و بدون استیناف، به اعدام محکوم شده‌اند یا قبلاً به‌دار آویخته شده‌اند. قوه قضاییه سلاح سرکوب است، هدف آن گسترش ترس و انتقام جویی از معترضان است.

 

دبیرکل عفو بین‌الملل همچنین روز شنبه ۲۶آذر در توئیتی با اشاره به اعدامهای جنایتکارانه زندانیان قیامی توسط رژیم ایران در توئیتی نوشت: دولت ایران از طریق سوء‌استفاده از قانون، مجازات اعدام نامشروع که بر اساس استانداردهای بین‌المللی غیرقانونی است به‌دنبال ایجاد وحشت در جمعیت جوان خود است. جوانان به‌دلیل ابراز مخالفت و مقاومت اعدام می‌شوند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b6965b7-a566-4552-a921-4d346295288c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات