728 x 90

دانشگاههای همدان به‌دنبال ۹دانشگاه دیگر کشور اعلام کرد دو هفته تعطیل است

خیزش اعتراضی دانشجویان - شهریور ۱۴۰۱
خیزش اعتراضی دانشجویان - شهریور ۱۴۰۱

رژیم آخوندی در وحشت از قیام سراسری و تظاهرات و خیزش جوانان در دانشگاهها و شهرهای میهن روز شنبه ۲مهر۱۴۰۱ اعلام کرد: دانشگاههای همدان ۲هفته تعطیل شد، کلاس‌ها مجازی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون دانشجویی رژیم در همدان وقیحانه گفت: با توجه به استدلال اعضای کمیسیون دانشجویی، تصمیم گرفتیم که کلاس‌های آموزشی تا دو هفته در تمام دانشگاههای استان به‌صورت مجازی است.
با توجه به تنش آبی در همدان، تأمین آب هم از مشکلاتی است که در راه بازگشایی دانشگاهها وجود دارد و دانشگاهها در تلاش هستند که تمهیدات لازم را فراهم کنند.

در همین روز رئیس دانشگاه لرستان اعلام کرد که کلاس‌های این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی در هفته اول مهرماه مجازی برگزار می‌شوند. پس از اعتراضات تعدادی از دانشگاههای تهران و دانشگاه همدان برگزاری کلاس‌ها را از حضوری به مجازی تغییر دادند.

پیش از این برخی دانشگاه‌های دیگر در تبریز و تهران هم در پی خیزش سراسری مردم کلاس‌های خود را مجازی کردند.

تعطیلی کلاسهای دانشگاهها زمانی شروع شد که خروش دانشجویان دانشگاه تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی، تربیت معلم، تربیت مدرس، دانشگاه ملی، دانشگاه هنر و هم‌چنین چند دانشگاه در اصفهان با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «می‌کشم می‌کشم هر آن‌که خواهرم کشت»، «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» تمام ارکان نظام آخوندی را به لرزه درآوردند.

روز ۲۹شهریور یک روز پس از خروش دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به شهادت مهسا امینی، پایگاه حکومتی «امتداد» از اعلان این دانشگاه به دانشجویان در مورد تعطیل بودن کلاس‌های حضوری در دو هفته اول مهر خبر داد، اما ساعتی بعد دانشگاه تهران آن را رد کرد.

دانشگاه امیرکبیر نیز در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که کلاس دانشجویان در هفته جاری به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که تمام کلاس‌های این دانشگاه، به‌دلیل تعطیلات مکرر در هفته اول مهر ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند.

هم‌چنین دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده است؛ با توجه به تعطیلات پیش رو در هفته آینده، کلیه کلاس‌ها در تمامی مقاطع، از تاریخ ۲مهر لغایت ۷مهر ماه به‌صورت غیرحضوری و در بستر سامانه LMS دانشگاه برگزار می‌گردد.

دو روز پس از اعلام برگزاری مجازی کلاس‌های درس در دانشگاه تهران، دانشگاه موسوم به بهشتی نیز اعلام کرد که کلاس‌های درس در هفته دوم نیم‌سال جاری در این دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

این دانشگاه روز پنج‌شنبه، ۳۱شهریور، این اطلاعیه را در سایت خود منتشر و دلایل این تصمیم را «دو روز تعطیلی رسمی در هفته آینده و مشکلات رفت و آمد دانشجویان» اعلام کرد.

معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در خصوص نحوه آموزش مقاطع مختلف این دانشگاه اطلاعیه‌یی صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تعطیلی روز‌های یکشنبه، سوم مهرماه و سه‌شنبه، پنجم مهرماه و به‌منظور تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و استادان، همه کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی در مقاطع مختلف تحصیلی از امروز شنبه دوم مهرماه تا پنجشنبه، هفتم مهرماه سال۱۴۰۱ به‌صورت الکترونیکی و در سامانه مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان و اعضای هیأت علمی می‌توانند بر اساس برنامه آموزشی از سامانه https: //lms. atu. ac. ir استفاده کنند.

دانشگاه پیام نور اعلام کرد کلاس‌ها هفته آینده برگزار نمی‌شود.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنایت و تعطیلات دهه آخر ماه صفر و اختلالات اینترنت تمامی کلاس‌های دانشگاه در هفته آینده تعطیل است و از نهم مهرماه ۱۴۰۱ آغاز و برگزار خواهد شد.

تعطیلی خوابگاهها در دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا نیز اعلام کرد که کلاس‌های هفته اول مهر آنلاین برگزار می‌شود و دانشجویان از مراجعه به خوابگاه تا ۹مهر خودداری کنند.

 

در این میان که رژیم آخوندی اینترنت را قطع کرده است این موضوع سوال دانشجویان شده عنوان کرده‌اند که با وجود کندی اینترنت چطور می‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، از طرفی برخی از دانشجویان در خوابگاهها مستقر شده‌اند و به امکانات لازم برای حضور در کلاس‌های آنلاین دسترسی ندارند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1517f01d-ebf8-47de-abfa-211b52a5f83b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات