728 x 90

واشنگتن اگزمینر: دانشمندان می‌گویند کرونا از راه صحبت یا تنفس منتشر می‌شود

انتشار ویروس کرونا از طریق تنفس یا صحبت
انتشار ویروس کرونا از طریق تنفس یا صحبت

یک هیأت علمی در تحقیقاتی جدیدی که به‌عمل آورده‌اند متوجه شدند که سرفه و عطسه تنها راه پخش شدن ویروس کرونا از طریق هوا نیست.

به گزارش سایت واشنگتن اگزمینر این تحقیقات که روز چهارشنبه ۱۳فروردین ۹۹ به کاخ‌سفید ارائه شده است حاکی است که ویروس جدید کرونا می‌تواند از طریق عمل صحبت فرد با فرد دیگر در فاصله‌های نزدیک یا حتی نفس کشیدن گسترش یابد.

گزارش‌شده است که دکتر هاروی فاینبرگ، یک سرپرست سابق دانشکده بهداشت عمومی‌هاروارد، در نامه‌یی که روز سه‌شنبه به کاخ‌سفید ارسال شد، نوشت: «این نامه به سؤال شما در مورد احتمال گسترش کرونا ویروس از طریق صحبت، علاوه بر قطرات ناشی از عطسه / سرفه پاسخ می‌دهد. در حال حاضر تحقیقات موجود احتمال انتشار کرونا ویروس از طریق ذرات ریز ناشی از فعالیت‌هایی که مستقیماً توسط بازدم بیماران ایجاد می‌شود، را تأیید می‌کند».

 

وی افزود: «در حالی که تحقیقات خاص کرونا ویروس فعلی محدود است، نتایج تحقیقات موجود با پخش ویروس در هوا از طریق نفس کشیدن طبیعی، یکسان است».

دکتر فاینبرگر گفت خودش وقتی که خانه را برای خرید مواد غذایی ترک می‌کند، با ماسکی که به جای مواد کارخانه‌یی می‌تواند از پارچه ساده ساخته شود، صورت را می‌پوشاند.

اگر چه CDC(مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری) ادعا کرده است که قطرات موجود در هوای ترشح شده از افراد فقط ۶فوت (۱۸۰سانتی متر) جابه‌جا می‌شوند، یافته‌های یک محقق MIT (مؤسسه تکنولوژی ماساچوست) نشان می‌دهد که ویروس می‌تواند تا ۲۷فوت طی کند، و یک مطالعه جدید از آزمایشگاههای ملی Rocky Mountain Laboratories (مؤسسه ملی بهداشت) ادعا کرده است که ویروس می‌تواند در هوا به مدت چند ساعت باقی بماند.

 

دکتر هاروی فاینبرگ گفت: «اگر شما یک ذرات معلق در هوا از ویروس و بدون گردش هوا در یک اتاق ایجاد کنید، قابل تصور است که اگر بعداً از میان آن عبور کنید، امکان دارد ویروس را استنشاق کنید؛ اما اگر خارج از خانه باشید، نسیم احتمالاً آن را پراکنده خواهد کرد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1aec1592-d7e8-4329-9d1d-1fa7a336eee3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات