728 x 90

داروی ضد کووید-۱۹ رمدسیویر در آمریکا تأیید شد

داروی ضد ویروسی رمدسیویر
داروی ضد ویروسی رمدسیویر

روز پنجشنبه اول آبان سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ضد ویروسی رمدسیویر، تولیدی شرکت گیلئاد را برای درمان بیماری کووید-۱۹ به‌عنوان نخستین و تنها داروی مورد تأیید برای این بیماری در آمریکا را معرفی کرد.

این دارو می‌تواند پنج روز دوره درمان را کاهش دهد، از ماه مه در دسترس است. طبق مطالعات صورت گرفته روی افراد مبتلا به نوع شدید کووید-۱۹ دوره درمان آنها با استفاده از این دارو به‌طور متوسط از ۱۵روز به ۱۰روز کاهش پیدا کرده است.

رمدسیویر که دارویی تزریقی به داخل رگ است یکی از داروهایی بود که برای درمان دونالد ترامپ در طول درمان کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گرفت. این دارو با مهار ماده‌ای که ویروس برای افزایش تعداد از آن استفاده می‌کند، کارآیی دارد. متخصصان نسبت به استفاده همزمان این دارو با داروی هیدروکسی کلروکین هشدار می‌دهند چرا که می‌تواند اثر بخشی آن را مهار کند.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد که آزمایش‌های جهانی آنها درباره بیماری کووید-۱۹ نشان می‌دهد که رمدسیویر تاثیر مهمی بر طول مدت بستری شدن بیماران یا احتمال زنده ماندن آنها ندارد.

قیمت رمدسیویر که بانام تجاری وکلوری Veklury به فروش می‌رسد، برای یک دوره درمان پنج روزه ۳هزار و ۱۲۰دلار است که این قیمت برای خریداران دولتی به ۲هزار و ۳۴۰دلار کاهش می‌یابد. با اعلام این خبر سهام شرکت گیلئاد در معاملات بورس ۴.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۳.۳۰ دلار رسید.

شرکت گیلئاد گفته است که در حال حاضر توانسته است تقاضاهای این دارو در آمریکا را برآورده کند اما این پیش‌بینی را می‌کند که تا پایان ماه اکتبر بتواند به تقاضاهای جهانی نیز پاسخ دهد. (یورو نیوز اول آبان۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c33f334-18bb-4204-a220-dd1f73d398bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات