728 x 90

دارو به‌صورت خزنده گران شد

گرانی دارو - عکس از آرشیو
گرانی دارو - عکس از آرشیو

سایت حکومتی شفا آنلاین روز ۹مرداد در گزارشی از گرانی بی سر و صدای دارو در رژیم آخوندی خبر داد و نوشت: قیمت‌های برخی اقلام دارویی در اوضاع کرونایی کشور مدام در حال افزایش است و کسی هم متوجه آن نشده است.

سایت حکومتی نوشت: در روزهایی که گذر مردم بیشتر از دوران قبل از کرونا به داروخانه‌ها افتاده است، کسی متوجه این نکته نشده است که قیمت برخی اقلام دارویی به‌صورت خزنده و آرام آرام افزایش می‌یابد، بدون این‌که توجه مردم و بیماران را جلب کند.

در این بین قیمت داروهای بدون نسخه یا همان OTC نسبت به سایر داروها، به‌شدت سیر صعودی داشته است. دیفن هیدرامین، استامینوفن، قرص سرماخوردگی، شربت سرماخوردگی و داروهایی از این دست، در طول دوران پاندمی کرونا، برای چندین بار تغییر قیمت داده‌اند.

یک شیشه دیفن هیدرامین از ۲۵۰۰تومان قبل از کرونا به ۸۵۰۰تومان رسیده است. یعنی بیش از ۱۵۰درصد افزایش قیمت برای یک داروی بدون نسخه که این روزها مصرف زیادی دارد
یک ورق استامینوفن و قرص‌هایی از همین دست، مشابه شربت دیفن هیدرامین با افزایش قیمت زیادی مواجه بوده‌اند.

داروهای OTC آن دسته از داروهایی هستند که نیازی به تجویز پزشک ندارند و بدون نسخه قابل تهیه است. در بسیاری از کشورهای دنیا هم این داروها اساساً تحت پوشش بیمه‌ها نیستند. اما واقعیت امر این است که این دسته از داروها که شاید تعداد آنها خیلی زیاد هم نباشد، اما مصرف زیادی دارند و همواره در خانه‌های مردم می‌توان چند قلم از این داروها را پیدا کرد. در پاندمی کرونا، نیاز به این دسته از داروها به شدت افزایش پیدا کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/983f0ef0-b8d3-4b93-9ddd-228b813b4f23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات