728 x 90

دارل عیسی نماینده کنگره: بایدن می‌خواهد به ایران کمک کند تا اتمی بشود

دارل عیسی، نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا
دارل عیسی، نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا

به گزارش العربیه روز چهارشنبه ۳فروردین، دارل عیسی، نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا و عضو ارشد «کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان» می‌گوید توافق هسته‌یی جدید با ایران حکومت این کشور را اتمی و روسیه را که قرار است در توسعه صنایع اتمی ایران سرمایه‌گذاری کند، ثروتمند می‌کند.

واشنگتن فری بیکن روز سه‌شنبه گزارش داد که عیسی و دیگر جمهوری‌خواهان در اواخر هفته گذشته در جلسه توجیهی غیرعلنی برای اعضای «کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان» درباره توافق هسته‌یی جدید با ایران شرکت کردند، اعتراضات خود را نسبت به این توافق افزایش داده‌اند.

فری‌بیکن نوشته است، هم جمهوری‌خواهان و هم دمکراتهایی که در این جلسه توجیهی شرکت کردند، گفتند که توافق جدید محدودیت چندانی برای برنامه هسته‌یی ایران ایجاد نخواهد کرد، و در عین‌حال تحریم‌هایی که برداشتن آنها به غنی‌تر شدن مسکو می‌انجامد را لغو خواهد کرد.

عیسی می‌گوید واضح است که دولت بایدن می‌خواهد تحریم‌هایی که روسیه را از احداث بخش‌هایی از زیرساخت‌های هسته‌یی مورد مناقشه ایران بازمی‌دارد را لغو کند، و این امر را «امتیازی» به مسکو تلقی می‌کند

عیسی افزود: «بر خلاف آنچه که دولت بایدن درباره توافق بهتر و طولانی‌تر و قوی‌تر وعده می‌دهد، توافق جدید حتی از توافق اولیه نیز بدتر خواهد بود. این عقبگردی در قبال برنامه هسته‌یی ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccec2101-41ab-4c67-9a5d-b317f5523326"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات