728 x 90

دادگاه بلژیک صدور حکم اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را به‌تعویق انداخت

دادگاه بلژیک صدور حکم اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را به‌تعویق انداخت
دادگاه بلژیک صدور حکم اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را به‌تعویق انداخت

روز شنبه ۲۷دی دادگاه بلژیک – آنتورپ محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی که به توطئه برای بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه متهم است را تا ماه آینده عقب انداخته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه حکم او قرار بود روز ۲۲ژانویه صادر شود اما دادگاه در آنتوِرپ بدون ارائه توضیح آن را تا روز ۴فوریه عقب انداخت. آخرین جلسه محاکمه روز سوم دسامبر برگزار شده بود.


دادستان دادگاه آنتورپ روز ۷آذر۹۹ در پایان کیفرخواست چند ساعته خود، برای اسدالله اسدی ۲۰سال زندان، برای امیر سعدونی و نسیمه نعامی هر کدام ۱۸سال زندان و برای مهرداد عارفانی ۱۵سال زندان تقاضا کرد و خواستار سلب تابعیت بلژیکی هرسه نفر شد. دادستان تأکید کرد که هدف اصلی این حمله تروریستی خانم مریم رجوی بوده است.
دادستان گفت هیچ تردیدی در مجرمیت متهمان وجود ندارد، دلایل کافی وجود دارد که این عملیات جنایتکارانه توسط اسدالله اسدی فرماندهی می‌شده است و عملیات توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در ایران سازمان داده شده است.


نکاتی از کیفرخواست دادستان در محاکمه اسدی و سه تروریست همدستش

دادستان بلژیک در پایان کیفرخواست ۴ساعته خود برای اسدی دیپلمات تروریست دستگیر شده تقاضای ۲۰سال زندان کرد. در مورد سه تروریست دیگر، برای امیر سعدونی و نسیمه نعامی هر یک ۱۸سال زندان و برای مهرداد عارفانی ۱۵سال زندان درخواست کرد.
دادستان درخواست کرد ملیت بلژیکی هر سه تروریست لغو شود، آنها می‌خواسته‌اند یک عملیات بزرگ تروریستی را با پوشش ملیت بلژیکی انجام دهند و یک فاجعه بزرگ به‌وجود بیاورند، این با قوانین ما و این ملیت در تعارض است.
طبق درخواست دادستان همه مبالغ دریافتی از وزارت اطلاعات توسط این سه تروریست ضبط می‌شود. آنها سالیان حقوق سوسیال می‌گرفته‌اند در حالی‌که دو ماشین داشته‌اند، دو آپارتمان اجاره کرده‌اند. نعامی ۱۲۰هزار یورو در حسابش داشته و ۳۵هزار یورو پول نقد در خانه‌اش داشته است.


دادستان تأکید کرد مهم‌ترین هدف بمب‌گذاری مریم رجوی بوده و به سعدونی و نعامی گفته شده بوده که سعی کنید بمب را در نزدیک‌ترین محل به او کار بگذارید او هدف اصلی است اگر نتوانستید بمب را کار بگذارید با ماشین خودتان آنرا برگردانید.
دادستان که بخشهای زیادی از کیفرخواست و مواد قانونی را با پاورپوینت در دادگاه ارائه کرد، شرح اقدامات اسدی و تروریستهای همدستش در ماهها و هفته‌های منتهی به ۹تیر۱۳۹۷ روز برگزاری کهکشان را تشریح کرد و شرح ماوقع سه روز آخر را با جزییات و تصاویر ارائه داد.
دادستان تأکید کرد همه شواهد ضبط شده و موجود نشان می‌دهد اسدی عملیات بمب‌گذاری را فرماندهی می‌کرده است او باید به‌خاطر امنیت خودمان محکوم شود. او نقش اصلی حمله علیه مجاهدین را به‌عهده داشته است.
دادستان ضمن تشریح نحوه دستگیری اسدی در آلمان تأکید کرد که او مصونیت ندارد و اتریش این حق را ندارد به ما اعتراض کند چون او خارج از اتریش دستگیر شده و قوانین بین‌المللی به ما اجازه می‌دهد که مصونیت او را در نظر نگیریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6384ce46-7111-4567-8a8c-541096d67960"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات