728 x 90

دادگاه بلژیک آنتورپ؛ برگزاری دومین جلسهٔ محاکمهٔ اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی و ۳تروریست دیگر

دادگاه آنتورپ بلژیک - محاکمه اسدالله اسدی و همدستانش
دادگاه آنتورپ بلژیک - محاکمه اسدالله اسدی و همدستانش

در دومین روز دادگاه باز هم اسدالله اسدی

دیپلمات بمب به‌دست رژیم آخوندی از شرکت در دادگاه خودداری کرد

اعترافات و اظهارات مستاصلانهٔ وکیل سعدونی:

ناسیونالیته سعدونی و نعامی را نگیرید، سلب تابعیت بلژیکی

برای آنها مثل اعدام است

چون باید به ایران برگردند و در ایران کشته خواهند شد و این نقض حقوق‌بشر است!

وقتی سعدونی فهمید اسدی در دادگاه شرکت نمی‌کند، گریه کرد

چون می‌خواست با او رو در رو صحبت کند

وکیل سعدونی:

در ۲۰۰۷ برای اولین بار از وزارت اطلاعات با سعدونی تماس می‌گیرند

شما از دادستان شنیدید که رژیم چه کارهایی برای جذب افراد می‌کند

در سال۲۰۱۰ که اقامت بلژیک می‌گیرند به ایران می‌روند

در ایران که بودند در هتل با او قرار می‌گذارند

از سه ارگان مختلف با او تماس می‌گیرند که او را تخلیه اطلاعاتی کنند

در سفر بعدی به او می‌گویند مجاهدین خائن و تروریست و آدم‌کش هستند

و همزمان شروع به پول دادن به او می‌کنند

به او امکانات ضبط برنامه‌های مجاهدین را داده بودند

او بعد با یک نفر دیگر به‌نام محسن در وزارت اطلاعات در ارتباط قرار می‌گیرد

و از سال۲۰۱۵ در ارتباط با اسدی قرار می‌گیرد

سعدونی تحت فشار زیادی بوده که همکاری کند

او ۱۱سال برای رژیم ایران کار کرده است

سعدونی می‌گوید من نمی‌دانستم که این بمب اگر منفجر بشود

باعث قتل مردم می‌شود

وزن بمب۵۰۰ گرم بوده و خطر چندانی نداشته است

در این شکی نیست که این عملیات از قبل آماده‌سازی شده بود

و یک عملیات جاسوسی بوده، اما سعدونی دو سال است تلاش می‌کند

بگوید که او مجبور شده در این کار شرکت کند

این درست که سعدونی برای سالیان اطلاعات می‌داده است

و اطلاعات به بخش۳۱۲ وزارت اطلاعات می‌رفته است

این بخش تروریستی وزارت اطلاعات نیست!

مطالب مسخره وکیل نعامی:

نعامی می‌گوید من تابه‌حال دزدی نکرده‌ام

چطور می‌توانم نفر بکشم، ما مثل دو احمق ابزار کار آنها (رژیم) شدیم

شاید شما عصبانی شوید از حرفهایی که می‌زنم

این بمب وقتی هم منفجر شده هیچ خسارت جدی ببار نیاورده است!

این موضوع بخشی از تضاد غرب با رژیم است و تحریم نفتی و پزشکی

بخشی از آن هستند!

غرب با رژیم ایران مشکل دارد و اینجا هم سعدونی و نعامی قربانی هستند

اسدی گفته این مواد خطرناک نیستند و من با زن و بچه‌ام آنها را آورده‌ام

فقط می‌خواستم مجاهدین را بترسانم!

من هزار کیلومتر با آن پرواز کردم و بچه‌هایم هم همراهم بودند

نعامی گفته است که اسدی به او کم پول می‌داده

و پولهای ضبط شده علیرضا دوست پسر نعامی را به او داده است

سعدونی و نعامی گفته‌اند که ما چقدر احمق بودیم که وارد این ماجرا شدیم

اینها جاسوس نبوده‌اند برای دولت کار نمی‌کرده، بمبی در کار نبوده

تمام این اتهامات باید حذف شود

همکاری آنها با وزارت اطلاعات سیاسی بوده و نه نظامی

ناسیونالیته و پولشان را نباید بگیرند، اگر آنها برگردند ایران

آنها را اعدام می‌کنند

آنها خودشان گفته‌اند اسدی باعث اینکار بوده

روز پنجشنبه ۱۳آذر۹۹ دومین جلسه دادگاه بلژیک در آنتورپ برای محاکمهٔ اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی و ۳تروریست دیگر برگزار شد.

جلسه روز پنجشنبه به وکلای متهمان اختصاص داشت، اما ابتدا وکیل شاکیان خصوصی در مورد نکات نادرستی که در جلسهٔ قبل مطرح شده بود توضیحاتی داد.

در دومین جلسه دادگاه در روز پنجشنبه باز هم اسدالله اسدی دیپلمات بمب به‌دست رژیم آخوندی از شرکت در دادگاه خودداری کرد.

وکلای تروریستهای مزدور سعدونی و نعامی که با ناسیونالیته بلژیکی در این توطئه تروریستی بزرگ شرکت کرده و در حال حمل بمب دستگیر شدند، در دادگاه گفتند که اگر طبق کیفرخواست دادستان از آنها سلب تابعیت بلژیک شود و به‌ایران بازگردانده شوند، ممکن است باعث اعدام آنها شود.

وکیل امیر سعدونی پیش از این وکیل عبدالسلام تروریست داعشی بود که با بمب‌گذاری در بروکسل شمار زیادی از بیگناهان را کشته بود.

وکیل امیر سعدونی در اعترافات و اظهارات مستأصلانه خود تلاش کرد نشان دهد سعدونی قربانی رژیم و اسدی بوده است و گفت وقتی سعدونی فهمید اسدی در دادگاه شرکت نمی‌کند، گریه کرد چون می‌خواست با او رو در رو صحبت کند .

وی افزود: «شما از دادستان شنیدید که رژیم چه کارهایی برای جذب افراد می‌کند. در ۲۰۰۷ برای اولین بار فردی به نام جلال از وزارت اطلاعات با سعدونی تماس می‌گیرد.

در سال۲۰۱۰ که (سعدونی و نعامی) اقامت بلژیک می‌گیرند به ایران می‌روند در ایران که بودند در هتل با او قرار می‌گذارند. از سه ارگان مختلف با او تماس می‌گیرند که او را تخلیه اطلاعاتی کنند.

در سفر بعدی به او می‌گویند مجاهدین خائن و تروریست و آدم‌کش هستند و همزمان شروع به پول دادن به او می‌کنند. به او امکانات ضبط برنامه‌های مجاهدین را داده بودند او بعداً با یک نفر دیگر به‌نام محسن در وزارت اطلاعات در ارتباط قرار می‌گیرد و از سال۲۰۱۵ در ارتباط با اسدی قرار می‌گیرد. سعدونی تحت فشار زیادی بوده که همکاری کند! امیر ۱۱سال برای رژیم ایران کار کرده است».

وکیل سعدونی هم‌چنین در راستای کوچک کردن توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت گفت: «امیر سعدونی می‌گوید من نمی‌دانستم که این بمب اگر منفجر شود باعث قتل مردم می‌شود. وزن بمب ۵۰۰گرم بوده یعنی بزرگ نبوده و خطری چندانی نداشته است. اگر منفجر می‌شده ابعاد انفجاری آن ضعیف بود. تازه می‌گویند شاید که ۲۵۰گرم بوده».

وی در عین حال اضافه کرد: «در این شکی نیست که این عملیات از قبل آماده‌سازی شده بوده و یک عملیات جاسوسی بوده، اما سعدونی دو سال است تلاش می‌کند بگوید که او مجبور شده در این کار شرکت کند و اسدی قسم خورده این بمب خسارتی ببار نمی‌آورد!».

وکیل سعدونی هم‌چنین گفت: «ممکن است که نعامی مسایل دیگری مطرح کرده باشد که ربطی به سعدونی ندارد و مسایل خودش است. این درست که سعدونی برای سالیان اطلاعات می‌داده و اطلاعات به بخش۳۱۲ وزارت اطلاعات می‌رفته است. این بخشِ تروریستی وزارت اطلاعات نیست!

ناسیونالیته سعدونی و نعامی را نگیرید. سلب تابعیت برای آنها مثل اعدام است، چون باید به ایران برگردند و در ایران کشته خواهد شد و این نقض حقوق‌بشر است!».

وکیل نسیمه نعامی نیز در مطالب مسخره‌یی گفت: «نسیمه می‌گوید من تابه‌حال دزدی نکرده‌ام چطور می‌توانم آدم بکشم. ما مثل دو احمق ابزار کار آنها (رژیم) شدیم! این مواد منفجره نبوده، برای آتش‌بازی بوده، شاید شما عصبانی شوید از حرفهایی که می‌زنم. این بمب وقتی هم منفجر شده هیچ خسارت جدی ببار نیاورده است!

به هیچ‌وجه هیچ عامل آتش‌زا در آن نبوده است هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیز سالم است!

این موضوع بخشی از تضاد غرب با رژیم است که تحریم نفتی و پزشکی بخشی از آن هستند. غرب با رژیم ایران مشکل دارد و قربانی مردم ایران هستند. اینجا هم قربانی سعدونی و نعامی هستند.

اسدی گفته این مواد خطرناک نیستند و من با زن و بچه‌ام آنها را آورده‌ام. فقط می‌خواستم مجاهدین را بترسانم! موادی که بکار رفته برای من ثابت می‌کند که کار نعامی و سعدونی یک آتش‌بازی بوده و اگر این را مقایسه کنیم با انفجار بروکسل اصلاً حرفه‌یی نبوده است!».

وکیل نسیمه نعامی هم‌چنین گفت: «نعامی گفته است که اسدی به او پول کم می‌داده و پولهای ضبط شده را علیرضا دوست پسر نعامی به او داده است. نعامی و سعدونی از روز اول همه حرفها را صادقانه گفته‌اند. اسدی به آنها قول داد کسی کشته نمی‌شود. اسدی گفته من هزار کیلومتر با آن پرواز کردم و بچه‌هایم هم همراهم بودند. آنها گفته‌اند که ما چقدر احمق بوده‌ایم که وارد این ماجرا شده‌ایم.

خانواده نعامی ضد خدا بوده‌اند. زندگی‌شان غربی بوده، پدرش طرفدار رژیم شاه بوده، نعامی اهل روسری و حجاب نبوده، طرفدار سیستم غربی بوده، اینها جاسوس نبوده‌اند، برای دولت کار نمی‌کرده‌اند. او تروریست نیست، بمبی در کار نبوده، تمام این اتهامات باید حذف شود!

همکاری آنها با وزارت اطلاعات، سیاسی بوده و نه نظامی. خانواده آنها در چنگال وزارت اطلاعات هستند.

ناسیونالیته آنها و پولشان را نباید بگیرند. اگر آنها برگردند ایران آنها را اعدام می‌کنند! ملیت‌شان را نگیرید که خطرناک است. آنها خودشان گفته‌اند اسدی باعث اینکار بوده است».

وکیل اسدی دیپلمات تروریست رژیم در دادگاه در اظهاراتی مأیوسانه گفت: «همه امیدوار بودند که اسدی را ببینند، اما ناامید شدند. من حرفهایش را به شما انتقال می‌دهم. من سخنگوی او هستم. با او به‌صورت نادرستی برخورد شده است. یک دیپلمات در حال رفتن به محل کارش بوده است، حتی زن و بچه‌اش را دستگیر می‌کنند، بدون وکیل بازجویی می‌کنند، به‌صورت غیرانسانی برخورد می‌کنند، دست‌بندها به‌صورت غیرانسانی بوده است.

در بلژیک هم با او خوب برخورد نکردند، چون او متهم به تروریسم بوده به‌عنوان تروریست با او برخورد می‌شود.

موکل من بسیار لاغر شده، او فکر می‌کرده امکانات ویژه‌یی خواهد داشت، اما قبل از این‌که به‌عنوان دیپلمات با او برخورد شود به‌عنوان نفر وزارت اطلاعات با او برخورد شده است. شاکیان اعضای مجاهدین هستند، خوب معلوم است که آنها چه کسانی هستند.

قبل از قضاوت او را در لیست تروریستی گذاشته‌اند و اموالش را بلوکه کرده و حتی حساب بانکی که در زندان به او می‌دهند را هم بلوک کرده‌اند. اسدی می‌گوید این یک دادگاه سیاسی است، علیه ایران و نه علیه من، به‌خاطر همین من نمی‌آیم و شما از من دفاع کنید.

من وکیل اسدی هستم . من فقط از اسدی دفاع می‌کنم من وکیل ایران نیستم. اصلی‌ترین موضوع این است که او یک دیپلمات است و آیا این مصونیت فقط در اتریش شامل حال او می‌شده است؟ قوانین بلژیک ممکن است اجازه سلب مصونیت را بدهد اما در یک مسأله بین‌المللی قوانین کشوری تحت‌الشعاع قوانین بین‌المللی است.

یک سری می‌گویند مصونیت فقط برای کشور محل مأموریت است، اما پروفسور دانشگاه آکسفورد می‌گوید در رابطه با قانون مصونیت باید راحت‌تر برخورد کرد. این مسأله ساده‌ای نیست و بسیار پیچیده است. چون اسدی به محل کارش می‌رفته مصونیت شامل او می‌شده است. اگر به این توجه نکنید همه چیز بهم می‌ریزد.

برخیها گفته‌اند که او به اتریش نمی‌رفته است، اما چون رئیس‌جمهور ایران روز بعدش می‌خواسته به اتریش برود او در حال رفتن به اتریش بوده است.

آیا می‌شود چنین فردی را به دادگاه کشاند و تحت تعقیب قرار داد؟ مصونیت در یک کشور ثالث هم شامل اسدی می‌شده است. اسدی از مصونیت برخوردار است و صلاحیت دادگاه در این زمینه محدود است. دادگاه دارد مصونیت اسدی را دور می‌زند.

بیشتر کارهایی که به اسدی نسبت داده می‌شود در اتریش انجام شده است. بمب از ایران به اتریش آورده شده است.

این موضوع مانند قذافی است که در کشوری می‌خواستند او را بگیرند ولی نتوانستند. به‌خاطر مصونیت نمی‌توان اسدی را به دادگاه برد.

نرم‌های بین‌المللی بالاترین ارزش است و نباید با مسایل سیاسی قاطی کرد.

وکیل شاکیان خصوصی گفته است در ایران شکنجه هست، خانم بتانکور در مورد وضع زنان در ایران گفته است، من موافقم اما چه ربطی به این چهار نفر دارد.

خروج مجاهدین از لیست تروریستی به این دلیل بود که چون مدرک نداشتند، اما دلیل نمی‌شود که تروریست نیستند، این ربطی به این دادگاه ندارد.

گفته‌اند اسدی در عملیات تروریستی شرکت داشته است. این جا صحبت از یک وزارت‌خانه تروریستی است (وزارت اطلاعات)، این بحث درستی نیست که یک وزارت‌خانه را با یک گروه تروریستی مقایسه کرد».

وکیل عارفانی تروریست دیگر رژیم که در دادگاه محاکمه می‌شود، در اظهارات مضحک خود گفت: «عارفانی یک شاعر است، بی‌دین است، جاسوس رژیم نیست، نه مسلمان است و نه تروریست! مجاهدین از عارفانی سوء‌استفاده کردند، او دسترسی به اطلاعات مجاهدین داشته، برای آنها فیلمبرداری می‌کرده، مجاهدین فهمیدند که او غیرقابل اعتماد است، او را ول کردند، نامردی کردند. اگر شما این حکم (لغو ناسیونالیته بلژیکی) را برای او ثبت کنید مرگ او را امضا کرده‌اید.

تلفنی که دادستان مدعی است تلفن اسدی بوده و عارفانی با آن تلفن در تماس بوده، تلفن برادر عارفانی بوده است. (این همان تلفنی است که از اسدی ضبط شده است!)

در یک ژانویه ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تنها چند بار با این تلفن صحبت شده و هیچ‌کس نمی‌داند که راجع به چی صحبت شده است.

در خانه‌اش چیزی نبوده که حاکی از جمع‌آوری اطلاعات از مجاهدین باشد. وسایل فیلمبرداری است. از ساختمانهای هواداران مجاهدین فیلم گرفته که اگر هواداران مجاهدین بخواهند بیایند راحت پیدا کنند!

از او یک یو.اس.‌بی ‌پیدا کرده‌اند که او صدا ضبط می‌کرده، یک عینکی پیدا کرده‌اند که ویژه بوده که می‌گوید خودش خریده است.

کارهایی که سعدونی و نعامی قبول کرده‌اند و انجام داده‌اند، عارفانی نکرده است. او هر کجا رفته در پاسپورتش منعکس است. اما نعامی و سعدونی این‌طور نیست، او در بیست سال گذشته به ایران نرفته، تنها چندین بار به تایلند رفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd88bac9-aa2b-4126-b8f7-7c37556780a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات