728 x 90

دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری در سوئد - استکهلم - ۲۴مهر ۱۴۰۲

دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری در سوئد
دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری در سوئد

دادستانها ۳۰صفحه اسناد و مدارک جدید

درباره نقش دژخیم حمید نوری در قتل‌عام۶۷ به دادگاه ارائه کردند.

 

دادستانها با قرائت مجدد متن فتوای خمینی برای قتل‌عام مجاهدین سرموضع

تأکید کردند در مدت زمان کوتاهی بسیاری از زندانیان اعدام شدند.

و این نشان می‌دهد چنین فتوایی وجود داشته است.

 

دادستانها در آخرین کیفرخواست خود دعاوی وکلای مدافع دژخیم را رد کردند.

و تأکید کردند شاهدی که در جلسه قبلی وکلای دژخیم به‌عنوان کارشناس به دادگاه آوردند کارشناس نبوده

و نمی‌توان از او به‌عنوان شاهد بی‌طرف نام برد.

وی از طرف رژیم ایران برای مشاوره حقوقی به خانواده دژخیم کمک کرده است.

 

دادستانها تأکید کردند خامنه‌ای که در آن زمان رئیس‌جمهور رژیم بوده

در گفتگو با دانشجویان به موضوع قتل‌عام اعتراف کرد و گفت این عمل مجاز بوده است.

 

شانزدهین جلسه دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری روز دوشنبه ۲۴مهر ۱۴۰۲ در استکهلم برگزار شد این جلسه اولین جلسه از دفاعیات نهایی دادستانها از کیفرخواست بود.

قبل از شروع دفاعیات دادستان، آقای کنت لوییس وکیل شاکیان مجاهد توضیحات مختصری در مورد یک نظریه جدید حقوقی پیرامون قتل‌عام که در دادگاه ثبت کرده بود ارائه نمود.

در این نظریه با استناد به همه شواهد و توالی وقایع و بررسی کارشناسانه متن حکم اثبات شده است که حکم خمینی در مورد قتل‌عام مجاهدین قبل از عملیات فروغ جاویدان صادر شده است. نظریه اثبات می‌کند که خمینی پروژه نابودی مجاهدین را از مدتها قبل شروع کرده بود و در سرفصل آتش‌بس برای بقای حکومت خود آنرا شدت و سرعت بخشید. این سند هم‌چنین برخی از مدارک مخدوش و به‌اصطلاح کارشناسان وابسته به رژیم را افشا می‌کند که با جعل و دروغ تلاش کرده‌اند روایتهای مغرضانه و کذبی از سیاست‌ها و عملکردهای سازمان مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران ارائه کنند

دادستانها ضمن ارائه اسناد جدیدی به دادگاه درباره قتل‌عام ۶۷ و نقش دژخیم حمید نوری به بازخوانی مجدد فتوای خمینی و بررسی آن پرداختند و تأکید کردند که به‌دنبال این فتوا و تشکیل کمیته مرگ، تعداد زیادی از مجاهدین سر موضع در فاصله کوتاهی اعدام شدند.

در این جلسه دادستانها بر اثبات حضور دژخیم حمید نوری در دوران قتل‌عام۶۷ در زندان گوهردشت و نقش وی در این زندان متمرکز بودند و با یادآوری اظهارات شماری از شاهدان در این دادگاه مبنی بر حضور دژخیم حمید نوری در زندان گوهردشت بطلان اظهارات دروغ وی را که مدعی بود در دوران قتل‌عام در مرخصی به‌سر می‌برده و اساساً در گوهردشت کار نمی‌کرده است را اثبات کردند.

دفاعیات دادستانها روز ۴شنبه ۲۶مهر ادامه داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c98b132-648c-48d9-abcf-82d827817c36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات