728 x 90

دادگاه آلمان منشی ۹۷ساله را به اتهام همدستی در قتل در اردوگاه کار اجباری اشتوتهوف محکوم کرد

ایرمگارد فورشنر  منشی یک فرمانده نازی مستقر در اردوگاه کار اجباری
ایرمگارد فورشنر منشی یک فرمانده نازی مستقر در اردوگاه کار اجباری

یک منشی سابق اردوگاه نازی در سن ۹۷سالگی به اتهام همدستی در قتل در اردوگاه کار اجباری اشتوتهوف به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. از او به عنوان «منشی شیطان» یاد می‌شود.

در یکی از آخرین دادگاه‌های مربوط به جنایات نازی‌‌ها در آلمان، ایرمگارد فورشنر، منشی فرمانده که دراردوگاه کار اجباری اشتوتهوف کار می کرد، روز سه شنبه ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش فاکس نیوز پس از گذشت ۷۰سال از هولوکاست، دادگاهی در آلمان، تایپیست ۹۷ساله یک اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را بابت دو سال کار در ۱۸سالگی به‌عنوان معاونت در قتل ۱۰هزار و ۵۰۰زندانی مجرم شناخت.
دادگاه گفته با این‌که او یک کارمند ساده بوده اما کاملاً از آنچه در اردوگاه می‌گذشته اطلاع داشته است.
ایرمگارد فورشنر، دبیر سابق اردوگاه نازی‌ها، استدلال می‌کند که از قتل‌های اردوگاه کار اجباری استاتهوف اطلاعی نداشته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، حکم دادگاه روز سه‌شنبه نشان داد که ایرمگارد فورشنر در اردوگاه کار اجباری استاتهوف (Stutthof) در لهستان فعلی کار می‌کرد. فورشنر استدلال کرد که از ۱۰۵۰۵ قتلی که متهم به همکاری با آنها شده بود اطلاعی نداشت. دادستانها پاسخ دادند که محل تجمع افراد تازه وارد به اشتوتوف از پنجره دفتر او قابل مشاهده است و کوره‌های آدم سوزی در کمپ در طول مدت اقامت او در آنجا دائماً کار می‌کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9c9c5be-54d4-496f-b3c8-687aaf07e5de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات