728 x 90

قیام سراسری - شماره ۵۳

خیزش مردم زاهدان در بیست و نهمین روز قیام سراسری و در اعتراض به کشتار ۸مهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۵۳

 

خیزش مردم زاهدان در بیست‌ونهمین روز قیام سراسری و در اعتراض به کشتار ۸مهر

 

در بیست‌ونهمین روز قیام سراسری مردم ایران و دو هفته بعد از کشتار بزرگ در زاهدان، ظهر امروز جمعه ۲۲مهر، هزاران تن از هموطنان بلوچ بعد از نماز جمعه، در خیابانهای این شهر با شعار مرگ خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند. جمعیت از محل نماز جمعه به سمت خیابان خیام و مسجد مکی حرکت کردند و در مقابل کلانتری۱۶ که در کشتار ۸مهر مردم را به رگبار بسته بود شعارهای «می‌کشم می‌کشم آن‌که برادرم کشت» و «مرگ بر بسیجی بی‌ناموس» سر دادند. تظاهر کنندگان خواستار آزادی همه بازداشت شدگان به‌خصوص دختران و جوانان شدند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به مردم دلاور زاهدان و هموطنان سرفراز بلوچ که در مقابل پاسداران جنایتکار خامنه‌ای بپا خاسته‌اند گفت نیروهای سرکوبگر رژیم در برابر عزم شما محکوم به شکست‌اند. امروز مردم ایران متحدتر از همیشه، با فریاد مرگ بر خامنه‌ای در مقابل نظام منحوس ولایت صف‌آرایی کرده و از تبریز تا سنندج، از اهواز تا زاهدان و از تهران تا سراسر ایران برای آزادی می‌جنگند. این نوید بخش ایران دمکراتیک فردا است. اتحاد امروز مبشر برابری و عدالت در ایران فرداست. طرح ۱۰ماده‌ای که در بیانیه ۴۱امین سالگرد شورای ملی مقاومت نیز آمده برابری کامل زنان و مردان و خودمختاری و رفع ستم مضاعف از اقوام و ملیتهای ایرانی را تضمین می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲ مهر ۱۴۰۱ (۱۴ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f00113be-de65-428e-8041-d164d256bbb1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات