728 x 90

خودداری بانکهای بزرگ از همکاری با رژیم آخوندی

عباس عراقچی
عباس عراقچی

رژیم آخوندی خشم و استیصال خود را نسبت به خودداری بانکهای بزرگ از  همکاری نشان داد و تهدید کرد اگر بانکها  همکاری نکنند ممکن است از توافق اتمی  بیرون بکشد.

خبرگزاری رویتر  در این رابطه گزارش داد:‌ عباس عراقچی معاون وزیر خارجه  رژیم ایران روز پنجشنبه گفت   ایران از توافق اتمی سال ۲۰۱۵اگر که منافع اقتصادی نداشته باشد و بانکهای بزرگ به اجتناب از جمهوری  اسلامی ادامه دهند، بیرون می‌کشد.

رویتر افزود: با این وجود ‌بانکهای بزرگ از ترس درگیرشدن با تحریمهای آمریکا، با رژیم ایران همکاری نمی‌کنند.  خودداری بانکهای بزرگ از همکاری با رژیم ایران، مانع تلاشهای  این رژیم برای جذب سرمایه است. علاوه بر آن نگرانی‌ها،   دونالد ترامپ ۱۲ژانویه به اروپاییان گفت آنها یا باید با «حل نواقص وحشتناکی توافق اتمی رژیم ایران  » موافقت کنند یا او مجدداً تحریم‌هایی را که به‌عنوان بخشی از توافق لغو شده بود را اعمال می‌کند.

رویتر افزود:‌ دونالد ترامپ سه اشکال در توافق  اتمی می‌بیند: « به برنامه موشکهای بالستیکی رژیم  ایران پاسخ نمی‌دهد، شروطی که بازرسان بین‌المللی بتوانند از سایتهای مشکوک رژیم  ایران بازدید کنند و مواد «پایانی» که برنامه اتمی  این رژیم را محدود می‌کند، بعد از ۱۰سال پایان می‌یابد». وی خواستار آن است که اگر قرار باشد آمریکا در برجام بماند تمام این سه  باید تقویت شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2303834-e433-41f8-9458-2b1b9efb3dd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات