728 x 90

خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های آمریکا مانع کسب درآمد رژیم ایران برای تسلیحات اتمی و موشکی و فعالیت‌های تروریستی شده است

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های آمریکا مانع دستیابی رژیم ایران به سیستم مالی بین‌المللی و کسب درآمد نفتی برای تکثیر تسلیحات اتمی و موشکی و فعالیت‌های تروریستی شده است

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بررسی تحریم‌های سال۲۰۲۱ خود طی گزارشی که روز ۲۶مهر ۱۴۰۰ منتشر شد اعلام کرد: در بیست سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در هماهنگی با وزارت‌خارجه به‌طور موفقیت‌آمیزی اقدام به بکارگیری تحریم‌ها برای برخورد با طیفی از چالشها کرده است از جمله جلوگیری از استفاده رژیم ایران از سیستم مالی بین‌المللی و بازارهای تجاری جهت به‌دست آوردن درآمد مالی از طریق فروش نفت و دیگر فعالیت‌ها، برای حمایت و تأمین مالی برنامه تکثیر تسلیحات اتمی و موشکی خود و حمایتش از فعالیت‌های تروریستی. این تحریم‌ها به رژیم ایران فشار آورده و آنرا مجبور کرده است تا در سال۲۰۱۵ پای میز مذاکره بیاید. هم‌چنین نامگذاری بیش از ۱۶۰۰ نهاد و افراد در لیست تروریستی آمریکا از زمان حملات ۱۱سپتامبر به بعد، هدفگیری، افشا و ضربه زدن به گروه‌های تروریستی و عملیات آنها بخشی از این تلاشها بوده است. برای مثال تحریم‌های آمریکا سیستم مالی حزب‌الله را فلج کرد، به‌طوری‌که این گروه در سال۲۰۱۹ مجبور شد حقوق نیروهای نظامی، اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌یی برای کسب کمک مالی خود را تقلیل دهد (وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۶مهر).

به گزارش رویترز مقام‌های خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تصریح کردند تحریم‌ها هم‌چنان بخش مهمی از سیاست خارجی آمریکا خواهند بود. دولت بایدن در حالی که هم‌چنان فشار خود را بر رژیم ایران و ونزوئلا و دیگر رژیمهای تحت تحریم آمریکا ادامه می‌دهد، استفاده هدفمند بیشتری از ابزار تحریم‌ها را مد نظر دارد.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی گفت: باز بینی تحریم‌های خزانه‌داری نشان داده که این ابزار قدرتمند هم‌چنان جواب دارد ولی با چالشهای جدیدی نیز روبه‌رو است. تاکنون رویکرد بایدن، برای استمرار فشار اقتصادی به اهداف تحریمی، موفق‌تر از سیاست‌های ترامپ نبوده است (رویترز ۲۶مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47631ac4-f8de-486b-9989-6113541a76e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات