728 x 90

خبرگزاری فرانسه: وزارت اطلاعات رژیم ایران به توطئه برای کشتن یهودیان در اروپا متهم شد

پلیس فرانسه
پلیس فرانسه

سرویس مخفی رژیم ایران (وزارت اطلاعات) به توطئه برای کشتن یهودیان در اروپا متهم شد.

خبرگزاری فرانسه روز ۱۷شهریور نوشت: منابع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفتند، دادگاه پاریس در ماه می زوجی را به اتهام دست داشتن در توطئه‌های رژیم ایران برای کشتن یهودیان در آلمان و فرانسه بازداشت و متهم کرد.

مقامات عبدالکریم س. ۳۴ساله، و شریک او سابرینا ب. ۳۳ساله را در ۴ مه به توطئه با یک سازمان تروریستی جنایتکار متهم کردند و آنها را در بازداشت موقت قرار دادند.

بر اساس گزارش اداره کل امنیت داخلی فرانسه (DGSI) که توسط خبرگزاری فرانسه مورد مشورت قرار گرفته است، این پرونده که به مارکو پولو معروف است و روز پنجشنبه توسط وب سایت خبری فرانسوی Mediapart فاش شد، نشان‌دهنده احیای تروریسم تحت حمایت رژیم ایران در اروپا است.

آژانس امنیتی فرانسه نوشت: «از سال ۲۰۱۵، سرویس‌های (سری) رژیم ایران سیاست کشتار هدفمند را از سر گرفتند و افزودند که «تهدید دوباره در چارچوب جنگ اسراییل و حماس بدتر شده است».
هدف ادعایی اطلاعات رژیم ایران هدف قرار دادن غیرنظامیان و ایجاد ترس در اروپا در میان مخالفان سیاسی کشور و هم‌چنین در میان یهودیان و اسراییلی‌ها بود. رژیم ایران متهم است که مجرمان از جمله قاچاقچیان مواد مخدر را برای انجام چنین عملیاتی جذب کرده است.
عبدالکریم س. قبلاً به‌دلیل قتل در مارسی به ۱۰سال زندان محکوم شده بود و در ژوئیه ۲۰۲۳ به‌صورت مشروط آزاد شده بود. او متهم است که عامل اصلی یک هسته تروریستی تحت حمایت ایران در فرانسه است که اقدامات خشونت‌آمیز در فرانسه و آلمان را برنامه‌ریزی می‌کرد.
به گفته اداره کل امنیت داخلی فرانسه DGSI، گمان می‌رود یکی از زندانیان سابق مظنون را با هماهنگ‌کننده سلول، یک قاچاقچی عمده مواد مخدر از منطقه لیون که احتمالاً در ماه مه به ایران سفر کرده است، مرتبط کرده است. این گروه قصد داشت به یک کارمند سابق یک شرکت امنیتی اسراییلی مستقر در پاریس و سه نفر از همکارانش که در حومه پاریس زندگی می‌کردند حمله کنند. سه شهروند اسرائیلی- آلمانی در مونیخ و برلین نیز در میان هدف قرار گرفتند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1df43ad3-aec8-4920-9db7-1747cd276eb1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات