728 x 90

خبرگزاری فرانسه: دریاچه ارومیه در خطر خشک شدن کامل است

خشک شدن دریاچه ارومیه
خشک شدن دریاچه ارومیه

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از خشک شدن دریاچه ارومیه نوشت: رئیس تالابهای ایران گفته است دریاچه ارومیه در خطر خشک شدن کامل است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: روز سه‌شنبه ۱۵شهریور یک مقام اداره محیط‌زیست رژیم ایران گفت: اگر به تلاش‌ها برای نجات [دریاچه ارومیه] بر نیازهای کشاورزان در خشکسالی منطقه اولویت داده نشود، دریاچه ارومیه به‌طور کامل خشک خواهد شد.

این هشدار تنها چهار سال پس از آن داده می‌شود که یک برنامه با بودجه دولت ژاپن امیدها را برای تثبیت پدیده‌ای که زمانی بزرگ‌ترین دریاچه خاورمیانه بود و تبدیل به یکی از بدترین فجایع زیست‌محیطی دهه‌های اخیر را افزایش داد.

آرزو اشرفی‌زاده رئیس واحد تالابهای اداره محیط‌زیست رژیم گفت: در صورت عدم تحویل سهمیه آب و محقق نشدن کامل طرح‌های مصوب، دریاچه به‌طور قطع خشک می‌شود و امیدی به احیای آن نخواهد بود.

او به خبرگزاری ایسنا گفت: بر اساس قانون، وزارت نیرو موظف است تا آب زیست‌محیطی مورد نیاز دریاچه ارومیه را تأمین کند...

 

به نقل از احمد علیرضابیگی عضو مجلس رژیم درباره خشک شدن دریاچه ارومیه در گفتگو با سایت حکومتی دیدبان به‌تاریخ ۱۵شهریور گفت: در حوزه احیای دریاچه ارومیه مشکلی که ما داریم این است که با مسائل این چنینی به صورت علمی برخورد نمی کنیم. وی افزود: با موضوع دریاچه ارومیه باید برخورد علمی داشته باشیم نه سیاسی.

علیرضابیگی در ادامه گفت: هم افرادی که نگران دریاچه ارومیه هستند و هم افرادی که مدعی هستند نسخه‌ای برای جلوگیری از مرگ این دریاچه دارند حاضر نیستند با نگاه علمی به موضوع بپردازند. ما نمیتوانیم دلمان را به این خوش کنیم که انتقال آب از زاب میتواند سبب نجات دریاچه ارومیه شود، با توجه به کم‌آبی کشور و زمین‌های تشنه‌ای که در مسیر انتقال قرار دارند اجازه نخواهند داد که آب به دریاچه ارومیه برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ee57c86-24fa-440a-99e8-70fad4020af2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات