728 x 90

خبرگزاری فرانسه: دانمارک سفیر رژیم ایران را به‌دلیل اعتراض به اعدامها احضار می‌کند/ مخالفت ایتالیا با اعدام زندانیان قیامی

پرچم دانمارک و ایتالیا
پرچم دانمارک و ایتالیا

خبرگزاری فرانسه ۸ژانویه: دانمارک سفیر ایران را به‌دلیل اعتراض به اعدامها احضار می‌کند
وزیر امور خارجه دانمارک روز یکشنبه گفت که دانمارک سفیر ایران را احضار می‌کند تا خشم خود را پس از اعدام دو مرد مرتبط با اعتراضات گسترده در قتل مهسا امینی توسط تهران اعلام کند.

لارس لوکه راسموسن به خبرگزاری دانمارکی Ritzau گفت: نماینده ایران به وزارت امور خارجه احضار خواهد شد تا قوی‌ترین پیام ممکن و قابل تصور را برای او ارسال کند مبنی بر این‌که تجاوزات انجام شده علیه مردمش خشم ما را برمی انگیزد.
این وزارتخانه به خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که این دیدار روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه افزود: رژیم ایران روز شنبه اعلام کرد که دو زندانی را به‌دلیل قتل یکی از نیروهای بسیجی به‌دار آویخته شدند...

هلند، همکار دانمارک در اتحادیه اروپا نیز سفیر رژیم ایران را برای ابراز نگرانی احضار کرده است.

 

خبرگزاری آنسا - رم روز ۱۸دی گزارش داد: تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا گفت رژیم ایران از خط قرمز و نقطه بی‌بازگشت عبور کرده است و شروع به اجرای اعدام کرده است.

آنسا نوشت: آنتونیو تایانی وزیر خارجه ایتالیا در اخبار ۲۴ساعته اسکای از جملات نامتناسب برای جنایات ارتکابی صحبت کرد. وی گفت قتل غیرقابل قبول است به خصوص اگر به نام خدا انجام شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان گفت: سفیر را احضار کردم و از او خواستم پیامی به تهران مبنی بر جلوگیری از صدور احکام اعدام بفرستد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c4af852-8beb-497e-b7b6-e371e99277ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات