728 x 90

خبرگزاری فرانسه: حسابهای اینستاگرام فرماندهان سپاه پاسداران بسته شد

مسدود شدن صفحات اینستاگرامی سرکردگان سپاه
مسدود شدن صفحات اینستاگرامی سرکردگان سپاه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حسابهای اینستاگرام چندین نفر از سرکردگان سپاه پاسداران مسدود شده‌اند. سایت اینستاگرام گفت اینکار در متابعت از تحریم‌های آمریکا است.

 

یک سخنگوی اینستاگرام در تماسی به خبرگزاری فرانسه گفت تحت محدودیتهای قوانین تحریم‌های آمریکا عمل کرده است. وی افزود ما با مقامهای دولتی مناسب کار می‌کنیم تا مطمئن شویم به التزامات حقوقی عمل کرده‌ایم که از جمله نامگذاری اخیر سپاه پاسداران بوده است.

 

اینستاگرام روز سه‌شنبه ۲۷فروردین۹۸ یک روز بعد از اجرایی شدن نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا، صفحات رسمی سپاه پاسداران، پاسدار محمدعلی جعفری سرکرده سپاه، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم، پاسدار کمالی، عزت‌الله ضرغامی، علی فدوی از سرکردگان سپاه پاسداران، پاسدار قالیباف سرکرده سابق نیروی انتظامی و شهردار سابق تهران، پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه تروریستی، پاسدار سعید قاسمی، پاسدار علی فضلی، پاسدار یحیی رحیم‌صفوی و کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا را مسدود کرد.

در همین رابطه صفحه اینستاگرام خامنه‌ای به زبان انگلیسی مسدود شد.

 

همچنین امروز چهارشنبه ۲۸فروردین۹۸ صفحه اینستاگرامی آخوند جلاد رئیسی رئیس قوه قضاییه خامنه‌ای و پاسدار محسن رضایی توسط شرکت اینستاگرام مسدود شد.

صفحه اینستاگرام احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مجلس ارتجاع از قم مسدود شد. 

 

بستن حسابهای اینستاگرامی سرکردگان سپاه و صفحه اینستاگرام خامنه‌ٔ به زبان انگلیسی و آخوند جلاد رئیسی در شرایطی است که طی ماههای اخیر هزاران حساب متعلق به ارتش سایبری رژیم به‌خاطر کارزار دروغپراکنی در فضای مجازی توسط شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام تعطیل شده‌اند.

 

در بهمن‌ماه گذشته شرکت فیس‌بوک ۷۸۳صفحه، گروه و حساب کاربری وابسته به رژیم ایران را که رفتار هماهنگ‌شده‌ای داشتند را از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کرد.

 

توئیتر که یکی از بزرگترین پلتفرمهای شبکه اجتماعی در جهان را دارد، در ۳۰مرداد ۹۷در دوازدهمین گزارش شفاف‌سازی‌اش اعلام کرد که از ماه اوت سال ۲۰۱۵تا دسامبر سال ۲۰۱۷میلادی، ۱.۲میلیون حساب کاربری و اکانت در توئیتر با محتوای تروریستی و ترویج اقدامات خشونت‌آمیز، بسته شده یا به‌حالت تعلیق درآمده‌ است. بخشی از این حسابها متعلق به ارتش سایبری رژیم آخوندی بودند.

 

در شهریورماه ۹۷شرکت توئیتر ۷۷۰حساب توئیتری متعلق به رژیم ایران را بست و اعلام کرد آنها حسابهای جعلی جهت تبلیغات دولتی و پخش اطلاعات و تبلیغات دروغ است. همزمان شرکتهای فیس‌بوک و اینستاگرام و گوگل نیز حسابهای مشابه مربوط به رژیم ایران را بستند. شرکت توئیتر در ۱۷اکتبر ۲۰۱۸، توئیتهای این ۷۷۰حساب را که ۱،۱۲۲،۹۳۶عدد می‌شد همراه با عکسها و فیلمهایی که ضمیمه توئیتها بود، به‌صورت سرجمع منتشر کرد.

 

خبرگزاری رویترز نیز در یک گزارش ویژه از لندن و واشنگتن درباره کارزار اطلاعات گمراه‌کننده در سطح جهانی از جانب رژیم ایران که در تاریخ ۷شهریور۹۷تحت عنوان عملیات نفوذ رژیم ایران بزرگتر، مستمر و جهانی می‌شود اعلام کرد: به‌دنبال این‌که فیسبوک و شرکتهای دیگر اعلام کردند که، چندین حساب رسانه‌های اجتماعی و وب سایتهایی را پیدا کرده‌اند که بخشی از یک پروژه رژیم ایران هستند، که تلاش می‌کند مخفیانه بر افکار عمومی سایر کشورها، تأثیر می‌گذارند؛ تحلیلگران رویترز ۱۰سایت دیگر و دهها حساب رسانه‌های اجتماعی را در فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب، شناسایی کرده‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی به تاریخ ۵شهریور ۹۷ با عنوان «ماشین عظیم سایبری آخوندها زمینه‌ساز ترور و سوخت رسان به مماشات است»، اعلام کرد:

مقاومت ایران ضمن استقبال از بستن برخی از حسابها و صفحات فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر روی فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و گوگل، بر ضرورت مقابله همه‌جانبه با تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی تأکید می‌کند و از شبکه‌های اجتماعی و دیگر نهادهای اینترنتی مانند ویکی پدیا می‌خواهد عوامل رژیم آخوندی را که با استفاده از سیاست مماشات این شبکه‌ها را مورد نفوذ و سوء‌استفاده قرار داده، به‌طور کامل پاکسازی کنند. این لازمه تضمین جریان اطلاع‌رسانی آزاد و مقابله با تروریسم دولتی است که مرکز آن فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.

اطلاعیه دبیرخانه شورا می‌افزاید: ماشین عظیم سایبری آخوندها توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با هزینه‌های کلان از اموال مردم محروم ایران و به‌کار گرفتن هزاران پاسدار و بسیجی و هکرِ وابسته به آنها اداره می‌شود، و کار کرد آن گمراه سازی، پمپاژ اطلاعات دروغ، شیطان‌سازی علیه مقاومت و منحرف کردن جریان اطلاع‌رسانی آزاد است. رژیم آخوندی به این و سیله درصدد است از یک‌سو به سیاست مماشات سوخت برساند و از اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم جلوگیری نماید و از سوی دیگر به زمینه‌سازی برای تروریسم علیه مجاهدین و مقاومت ایران بپردازد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1026c046-c726-4673-b4fb-4c5d48286c44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات