728 x 90

خبرگزاری فرانسه: بایدن می‌گوید توافق اتمی با رژیم ایران مرده است ولی ما آن را به‌طور علنی اعلام نمی‌کنیم

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

خبرگزاری فرانسه:

بر اساس ویدئویی که جدیداً منتشر شده بایدن می‌گوید

توافق اتمی با رژیم ایران مرده است ولی ما آن را به‌طور علنی اعلام نمی‌کنیم

جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید در این باره گفت:

نظرات رئیس‌جمهور با تمام آنچه که ما درباره برجام گفته‌ایم مطابقت دارد

در حال حاضر هیچ پیشرفتی در رابطه با توافق ایران اتفاق نمی‌افتد

 

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۲۰دسامبر۲۰۲۲ (۲۹آذر) گزارش داد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است: توافق اتمی با رژیم ایران "مرده" است، این سخنان روز سه‌شنبه در یک ویدئو منتشر شد. اما بایدن گفت این موضوع را به‌طور علنی اعلام نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه افزود: این ویدئو که واقعی به نظر می‌رسد و در ۳نوامبر در جریان سفر بایدن به کالیفرنیا گرفته شده و نشان می‌دهد که یک زن از او می‌خواهد که اعلام کند (برجام) دیگر اجرایی نیست.

این زن می‌پرسد: «رئیس‌جمهور بایدن، آیا ممکن است اعلام کنید که برجام مرده است».

بایدن پاسخ می‌دهد: «نه».

زن پاسخ می‌دهد "چرا نه؟"

بایدن می‌گوید: "این مرده است، اما ما آن را اعلام نمی‌کنیم." و اضافه می‌کند: «داستان طولانی است».

زن و اطرافیانش از او می‌خواهند که با دولت تهران معامله نکند.

آن زن گفت: «آنها نماینده ما نیستند. دیگری اضافه می‌کند: «آنها دولت ما نیستند».

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: کاخ‌سفید اظهارات بایدن را تکذیب نکرد و جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید در پاسخ به سؤالی درباره این ویدئو گفت: هیچ‌کس صحت آن را زیر سؤال نمی‌برد. نظرات رئیس‌جمهور با تمام آنچه که ما درباره برجام گفته‌ایم مطابقت دارد، که در حال حاضر تمرکز ما روی آن نیست».

وی گفت: "در حال حاضر هیچ پیشرفتی در رابطه با توافق ایران اتفاق نمی‌افتد. ما هیچ پیشرفتی را در آینده نزدیک پیش‌بینی نمی‌کنیم."

 

 

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه خود در پاسخ به این سؤال که آیا شما الآن برجام را مرده می‌دانید؟ گفت: دقیقاً واقعیت همین است که رژیم ایران فرصت بازگشت به برجام را از بین برد و نتوانست سریعاً به متابعت متقابل از برجام بازگردند.
ندپرایس در پاسخ به این سؤال که «اگر رژیم ایران برگردد شما هم بازمی گردید؟»، جواب داد: این خیالی است و در این نقطه حتی علمی هم نیست زیرا مقام‌های رژیم ایران چندین بار نشان دادند که حاضر به بازگشت به متابعت از برجام نیستند و در همین سپتامبر گذشته بود که این فرصت را از بین بردند.
(سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۹آذر)

فاکس نیوز این خبر را با این عنوان منتشر کرد: «بایدن می‌گوید توافق هسته‌یی با رژیم ایران مرده است»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید به فاکس نیوز گفت: ما نمی‌بینیم به این زودی توافقی حاصل شود. رژیم ایران جوانان را می‌کشد و به روسیه پهپاد می‌فروشد تا اوکراینی‌ها را بکشد. تمرکز ما بر روی راه‌های عملی برای مقابله با آنها در این مناطق است. صرف‌نظر از مذاکرات هسته‌یی، ما به مقابله با رژیم ایران در منطقه ادامه می‌دهیم، از نیروهای خود از جمله با نیروهای نظامی در مواقع لزوم محافظت می‌کنیم و از مردم شجاع ایران که خواستار حقوق اولیه و کرامت خود هستند حمایت می‌کنیم.

سایت آکسیوس، ۲۹آذر نیز نوشت: سخنان بایدن که توافق اتمی مرده است قوی‌ترین تأییدی است که تاکنون دولت بایدن معتقد است مسیری رو به جلو برای توافق با رژیم ایران وجود ندارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید نیز به آکسیوس گفت: "برجام در حال حاضر تمرکز ما نیست. در دستور کار نیست."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3661fe2-7243-4ff7-8d3b-18a247d2ecdf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات