728 x 90

مرگ سران رژيم ايران,

اپوزیسیون در تبعید می‌گوید: مرگ رفسنجانی رژیم را بی‌تعادل می‌کند

-

افشین علوی
افشین علوی
سایت تلویزیون دولتی فرانسه در گزارشی با عنوان «اپوزیسیون در تبعید می‌گوید: مرگ رفسنجانی رژیم را بی‌تعادل می‌کند» نوشت: رفسنجانی کسی بود که تناقضات جامعه ایران را با خود حمل می‌کرد و مرگ او، که یکی از ستونهای (رژیم) ایران بود، واکنشهای مختلفی را در درون اپوزیسیون برانگیخته است. سایت تلویزیون دولتی فرانسه نوشت: رفسنجانی در سرکوب خونین در داخل کشور خودش را برجسته کرد، از جمله در کشتار هزاران هوادار مجاهدین خلق ایران، در حذف فیزیکی نویسندگان و روشنفکران و کشتن مخالفان در خارج.

افشین علوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت، می‌گوید: «اگر چه او از یک شورای رهبری به‌جای ولایت مطلقه حمایت می‌کرد، اما به‌دنبال تقویت قدرت شخصی‌اش بود. در اساس او یک نوع سپر برای حفظ سیستم بود. هرگز به فکر ضربه زدن به رژیم نبود و همواره نگران این بود که چگونه ادامه پیدا کند.»

وی اضافه کرد: «بدون سوپاپ اطمینان رفسنجانی، رژیم در مقابل یک بلوک یکدست‌تر مخالف قرار خواهد گرفت. مخالفت با رژیم، واقعی‌تر و رادیکال‌تر خواهد شد.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8257363-ecba-4f17-aa60-b5ed9068e345"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات