728 x 90

خبرگزاری فرانسه: ایرانی مظنون به توطئه تروریستی شیمیایی در آلمان بازداشت شد

پلیس آلمان
پلیس آلمان

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه ۱۸دی -یک ایرانی مظنون به توطئه تروریستی شیمیایی در آلمان بازداشت شد. پلیس و دادستان اعلام کردند یک مرد ایرانی در غرب آلمان به مظنون تدارک یک حمله با استفاده از سیانور و ریسین دستگیر شده است. پلیس مونستر و دفتر دادستانی دوسلدورف در یک بیانیه مطبوعاتی گفتند که افسران یک محل سکونت در شهر کاسترو-راکسل را برای یافتن مواد سمی که قصد انجام یک حمله را داشتند، بازرسی کردند. بازرسان گفتند که این مرد ۳۲ساله ایرانی مظنون به تدارک یک اقدام خشونت‌آمیز جدی تهدید کننده امنیت کشور با به دست آوردن سیانید و ریسین به‌منظور انجام یک حمله اسلام‌گرایان بود. وی افزود: در این عملیات یک نفر دیگر نیز دستگیر و بازداشت شد.

به گفته آنها، مظنون اصلی در روزهای آینده پیش از بازداشت احتمالی مقدماتی به قاضی تحقیق معرفی خواهد شد. آلمان در سال‌های اخیر هدف حملات متعدد اسلام‌گرایان قرار گرفته است، از جمله حمله با کامیون در سال۲۰۱۶ به بازار کریسمس که ۱۲ کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت. سیزدهمین قربانی پنج سال بعد با جراحات جدی در این حمله جان باخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd6ff1c2-dd49-47ab-a7f1-c408a4162405"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات