728 x 90

خبرگزاری فرانسه: ادامه مسمومیتهای دختران دانش‌آموز در سراسر ایران

مسموم کردن دانش آموزان در ایران
مسموم کردن دانش آموزان در ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه پدیده مرموز مسمومیت که ماه‌هاست کشور را تکان داده است، دهها دانش‌آموز دختر روز شنبه ۱۹فروردین در چندین مدرسه در سراسر ایران مسموم شدند.
از اواخر آبان ماه بسیاری از مدارس، عمدتاً دخترانه، تحت تأثیر مسمومیتهای ناگهانی ناشی از گازها یا مواد سمی قرار گرفته‌اند که در برخی موارد باعث فینت و بستری شدن دانش‌آموزان در بیمارستان می‌شود.
خبرگزاری صدا و سیما به‌نقل از یک مقام محلی اعلام کرد: دستکم ۶۰دانش‌آموز در یک مدرسه دخترانه در شهر هفتکل در استان نفت خیز جنوب غرب خوزستان مسموم شدند.

یک مقام پزشکی استان به خبرگزاری گفت: در شمال غرب ایران، دانش‌آموزان یکی از مدارس دخترانه‌ٔ اردبیل نیز مورد مسمومیت قرار گرفته‌اند و علائمی مانند اضطراب، نفس کوتاه و سردرد را نشان داده‌اند. هم‌چنین در شهر ارومیه، پایتخت استان آذربایجان غربی، چندین دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گفته‌ٔ یک مقام، از نوامبر ۲۰۲۲ به بعد، بیش از ۲۳۰مدرسه در ۲۵استان ایران با مشکل مسمومیت دستکم ۵هزار دانش‌آموز روبه‌رو شده‌اند.

در روز جمعه، حمیدرضا کاظمی، رئیس کمیته ملی تحقیق و پژوهش برای بررسی این موضوعات، اعلام کرد که "گزارش نهایی"در مورد این پدیده در"دو هفته" آینده منتشر خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d539e5a-5984-4c24-b69c-931afe5cc429"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات