728 x 90

خبرگزاری فرانسه - اجلاس سران خلیج‌فارس و آسه‌آن، حملات به غیرنظامیان غزه را محکوم کرد

اجلاس سران خلیج‌فارس و آسه‌آن در عربستان
اجلاس سران خلیج‌فارس و آسه‌آن در عربستان

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۲۸مهر نوشت: اجلاس سران خلیج‌فارس و آسه‌آن حملات به غیرنظامیان غزه را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه‌یی که پس از نشست سران خلیج‌فارس و جنوب شرق آسیا روز جمعه منتشر شد، رهبران حملات به غیرنظامیان در نوار غزه را محکوم کردند و خواستار آتش‌بس دائمی شدند.

بر اساس بیانیه‌یی که پس از نشست سران منتشر شد، شورای همکاری خلیج‌فارس(GCC) و انجمن ۱۰عضوی کشورهای جنوب شرق آسیا(ASEAN) هم‌چنین خواستار آزادی حدود ۲۰۰گروگان در دست شبه‌نظامیان حماس و هم‌چنین بازگرداندن خدمات اولیه برای فلسطینیان و تحویل کمک‌های بشردوستانه آنها شدند... .

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، هنگام افتتاح اجلاس سران در ریاض، پایتخت عربستان، گفت: «در حالی‌که جمع می‌شویم، از تشدید خشونت‌هایی که غزه امروز شاهد آن است و بهای آن را غیرنظامیان بی‌گناه پرداخت می‌کنند، ناراحت هستیم. ما بر رد قاطع خود از هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر شکل و به هر بهانه‌یی و اهمیت پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و لزوم توقف عملیات نظامی علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌هایی که بر زندگی روزمره آنها تأثیر می‌گذارد، تأکید می‌کنیم»... .

آسه‌آن در حال حاضر توسط اندونزی اداره می‌شود که با اسراییل روابطی ندارد.

جوکو ویدودو Joko Widodo رئیس‌جمهور اندونزی در ریاض گفت: «خشونت باید متوقف شود، انسانیت باید در این لحظه اولویت باشد و ما باید از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم». او افزود: «ما نباید فراموش کنیم که علت اصلی مشکل، اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسراییل است و این همان چیزی است که باید بر اساس پارامترهای بین‌المللی توافق‌شده حل شود»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43ca6b93-9106-4253-ac68-e3834e61fb25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات