728 x 90

خبرگزاری فرانسه: آمریکا در حال آموزش و کمک به تشکیل یک گارد مرزی جدید در شمال سوریه است

سرهنگ دیلن، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا
سرهنگ دیلن، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد، سرهنگ دیلن، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اعلام کرد که آمریکا در حال آموزش و کمک به تشکیل یک گارد مرزی جدید در شمال سوریه با استعداد 30هزار نفر است.

همچنین سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در پاسخ به سؤالی در مورد شرکت فرانسه در تشکیل یک نیروی جدید مرزی در شمال سوریه گفت: ائتلاف بین‌المللی باید در برقراری شرایط امنیتی و حکومتی که از تجدید حیات داعش در آینده ممانعت به‌عمل بیاورد نیز شرکت کند. در این چارچوب، موضوع امن کردن مرزها یک عنصر قابل توجهی است تا بدین وسیله، آزادی عبور اعضای داعش را از آنها سلب کرده و حفاظت شهروندان را تأمین کند.

آخوند روحانی رئیس‌جمهور رژیم ولایت فقیه، در هراس از آموزش ۳۰هزار تن به‌عنوان گارد مرزی در سوریه توسط آمریکا، گفت این اقدام «دخالت آشکار در امور داخلی سوریه» است.

آخوند روحانی در دیدار با رئیس مجلس حکومت بشار اسد افزود: «طرح جدید آمریکایی‌ها مغایر قواعد بین‌المللی و توطئه‌یی برای تمامیت ارضی و امنیت سوریه و منطقه است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d229369-bf44-4375-b74e-211356cfdd8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات