728 x 90

خبرگزاری رویترز: صادرات نفت رژیم ایران در ماه مه به زیر ۴۰۰هزار بشکه در روز سقوط کرد

سقوط صادرات نفت رژیم ایران
سقوط صادرات نفت رژیم ایران

خبرگزاری رویترز گزارش کرد: به‌دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران صدور نفت خام این اصلی‌ترین منبع درآمد ایران در ماه مه با شیب تندی به حدود ۴۰۰هزار بشکه در روز سقوط کرد. این رقم از طریق بررسی داده‌های نفتکشها و اظهارات دو منبع در این صنعت به دست آمده است. یکی از منابع به رویترز گفته است در دو هفته اول میزان صادرات ۲۵۰هزار بشکه در روز بود.

رویترز افزود: «در ماه مه واشنگتن معافیت چند کشور از تحریم‌های آمریکا را لغو کرد اما رژیم ایران در این ماه ۴۰۰هزار بشکه در روز صادرات نفت داشته است که کمتر از نیمی از میزان صادرات در ماه گذشته است. این صادرات عمدتاً به کشورهای آسیایی صورت گرفته است. این میزان کاهش به‌طور عمیقی درآمدهای رژیم ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

آخوند روحانی روز شنبه گذشته (۴خرداد ۹۸) در دیدار با اصحاب رسانه‌های حکومتی تنگناهای رژیم برای صادرات نفت بعد از تحریم‌های آمریکا را در تاریخ ایران بی‌سابقه دانست و گفت: «این‌که کشتی من می‌خواهد در فلان بندر پهلو بگیرد ۱۰روز است ایستاده و آمریکا مرتب با آن کشور در تماس است که نگذارد این کشتی پهلو بگیرد و بارش را خالی کند در تاریخ ایران نبوده. این‌که وزارت‌خارجه آمریکا با یک کشور کوچک به‌خاطر یک کشتی ایرانی مرتب در تماس باشد حتماً در این چهل سال نبوده این‌که یک کشتی نفتکش نفت ایران را منتقل می‌کند در تمام مسیر ماهواره‌ها تعقیب اش می‌کنند شماره آن را ثبت بکنند و بگویند الآن کجاست بگویند کی می‌خرد کی می‌فرو شد در تاریخ ایران نبوده این اولین بار است».

روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز از هشدار آمریکا به هنگ کنگ مبنی بر جلوگیری از توقف یا عبور نفتکشهای رژیم در بنادر این کشور خبر داده بود. هشدار وزارت‌خارجه آمریکا بعد از انتشار اخباری بود که حکایت از آن داشت یک نفتکش حامل نفت رژیم ایران قصد توقف در هنگ کنگ را دارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4750978-797b-4f2d-9387-582cf88962ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات