728 x 90

هشدار آمریکا به هنگ کنگ نسبت به توقف یا عبور نفتکشهای رژیم ایران

کشتی حامل نفت - عکس از آرشیو
کشتی حامل نفت - عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی از هنگ کنگ خواست از توقف یا عبور نفتکشهای رژیم ایران به بنادر خود جلوگیری کند. وزارت‌خارجه آمریکا در مورد یک نفتکش که گفته می‌شود حامل نفت ایران است و ممکن است به‌دنبال توقف در هنگ‌کنگ باشد اعلام کرد هر نهادی که به این نفتکش خدمات ارائه کند مشمول نقض تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

 

خبرگزاری رویترز افزود:‌ این خبر ۲هفته بعد از آن است که دولت دونالد ترامپ بر اقدامات خود برای صفر کردن صادرات نفت ایران با لغو معافیتهایی که به خریداران بزرگ نفت ایران از جمله چین داده بود افزوده است.

 

کشتی پاسیفیک براوو روز دوشنبه به ناگهان مسیر خود را که عازم سریلانکا بود به‌گفته اطلاعات حمل‌ و نقل ریفینتیو آیکون تغییر داد.

بنا‌ به‌گفته اطلاعات ردیابی کشتی‌ها مقصد اصلی قرار بود اندونزی باشد ولی منابع صنعتی گفتند که به احتمال زیاد عازم چین است.

یک مقام ارشد آمریکا به شرط ناشناس ماندن گفت:«هر کسی که با این کشتی پاسیفیک برآوو تجارت کند خود را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار خواهد داد».

این مقام گفت پاسیفیک براوو متعلق به بانک چینی کانلون است.

 

در همین حال وال استریت ژورنال در مورد خرید نفت رژیم ایران بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا و برداشتن معافیتها نوشت: کارگزاران رژیم ایران می‌گویند یک‌ ماه بعد از آن که دولت ترامپ گفت ممنوعیت خرید نفت ایران را تشدید خواهد کرد، خریداران مستقیم نفت خام ایران تقریباً ناپیدا شده‌اند. آنها می‌گویند که چین، هند، ترکیه، کره‌جنوبی و ژاپن به تمامی خریدهای مستقیم نفت خام و میعان از ایران پایان داده‌اند. سه کشور دیگر یعنی تایوان، یونان و ایتالیا بدلایل بانکی و بیمه قادر به استفاده از معافیت نفتی خود نشده بودند.

 

رحیم زائر، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران به وال استریت ژورنال گفت: آنها بواقع به تحریم‌ها ملتزم هستند.

تجار در تهران می‌گویند که شرکت‌های چینی دیگر نفت خام ایران را خریداری نمی‌کنند. این شامل خرید‌های پالایشگاههای کوچک یعنی شرکت‌های خصوصی کوچک نیز هست که ایران امیدوار بود جای شرکت‌های بزرگ نفتی دولتی را بگیرند.

یک مدیر نفتی ایران که نمی‌خواست معرفی شود گفت: چین به اندازه کافی با آمریکا مشکل دارد. آنها نمی‌خواهند به آمریکا بهانه بدهند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/334bf0cd-5526-42a1-b590-40431c1f851a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات