728 x 90

خبرگزاری بلومبرگ: معاون خزانه داری آمریکا نسبت به این که اینستکس مشمول نقض تحریمهای آمریکا شود به رئیس اینستکس هشدار داد

هشدار خزانه_داری آمریکا به اینستکس
هشدار خزانه_داری آمریکا به اینستکس

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی طی نامه‌یی به پر فیشر رئیس اینس‌تکس در تاریخ ۱۷اردیبهشت که نسخه‌یی از آن به دست بلومبرگ رسیده است هشدار داده است که اینس‌تکس (ابزاری که کشورهای اروپایی برای معامله با رژیم بدون استفاده از دلار یا بانک‌های آمریکایی ایجاد کرده‌اند) و تمام کسانی که مرتبط با آن هستند اگر چنان‌چه به مرحله اجرا گذاشته شود ممکن است از دسترسی به سیستم مالی آمریکا منع شوند.

سیگال مندلکر در این نامه خطاب به فیشر آورده است:‌ «من شما را تشویق می‌کنم که قرار گرفتن اینس‌تکس را در معرض تحریم‌های بالقوه به‌دقت بررسی کنید. درگیر شدن در اعمالی خلاف تحریم‌های آمریکا می‌تواند پیامدهای شدیدی در پی داشته باشد».

خبرگزاری بلومبرگ افزود یک مقام بلندپایه که خواست ناشناس بماند و در مذاکراتی که منجر به صدور این نامه شد شرکت داشته است به بلومبرگ گفته است آمریکا هنگامی تصمیم به صدور این هشدار گرفت که متوجه شد کشورهای اروپایی برخلاف گفتگوهای اولیه خود با دولت ترامپ که تأثیر اینس‌تکس را کم اهمیت می‌دانستند، در اجرای این طرح بسا جدی بودند. این مقام ناشناس افزود: هدف این بود که این نامه هشداری باشد مبنی بر این‌که آمریکا تمامی کسانی که با اینس‌تکس رابطه دارند شامل مقامات دولتی، شرکتها و کارکنان آنها را مورد تحریم قرار خواهد داد اگر آنها تلاش کنند برنامه‌یی را اجرا کنند که به رژیم ایران در اجتناب از تحریم‌های آمریکا کمک کند.

بلومبرگ گزارش داد وزارت خزانه‌داری آمریکا که در مورد این نامه مورد سؤال قرار گرفت با صدور بیانیه‌یی گفت:‌ «تمام طرفهایی که با رژیم ایران از هر طریقی دست به تجارت بزنند خود را در معرض ریسک قابل توجهی از تحریم‌ها قرار می‌دهند و وزارت خزانه‌داری قصد دارد به‌طور مهاجمانه‌یی اتوریته خود را اعمال کند»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a2b24e4-32f7-45e8-8136-aeee694f542b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات