728 x 90

خبرنگار وال استریت ژورنال: اگر لغو نامگذاری سپاه شرط معامله رژیم بود، امروز در وین مذاکره نمی‌شد

هتل کوبورگ وین - محل مذاکرات اتمی رژیم ایران
هتل کوبورگ وین - محل مذاکرات اتمی رژیم ایران

لارنس نورمن خبرنگار وال استریت در اروپا درباره شروع مجدد مذاکرات اتمی رژیم ایران بعد از ۵ماه توقف نوشت: شما می‌توانید در یک چیز مطمئن باشید. اگر لغو نامگذاری سپاه شرط معامله رژیم بود امروز در وین مذاکره نمی‌شد.

 

توئیت لارنس نورمن ۱۳مرداد۱۴۰۱:

«اگر ایران به اتحادیه اروپا شفاف‌سازی نمی‌کرد که لغو نامگذاری سپاه یک شرط معامله نیست، امروز در وین مذاکره نمی‌شد. البته ایران هم‌چنان این خواسته را دارد. اما اطلاعات من این است که آنها پذیرفته‌اند این موضوعی است که پس از توافق می‌توان به آن بازگشت».

 

وال استریت ژورنال روز ۱۲مرداد در مطلبی در همین رابطه نوشت: بنا به گفتهٔ کسانی که با گفتگوها آشنا هستند، رژیم ایران فعلاً موافقت کرده که درخواست لغو لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا را کنار بگذارد. ولی هنوز خواستار تضمینهای قوی‌تر است که واشنگتن مجدداً توافق از توافق خارج نخواهد شد و تحریم‌ها را مجدداً اعمال نخواهد کرد... .

 

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا به‌نقل از یک منبع آگاه در تیم مذاکره‌کننده گفت: نظام درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است.

اکنون توپ در زمین آمریکا است و اگر آنها خواهان به نتیجه رسیدن توافق هستند، باید از فرصتی که اعضای برجام در اختیارشان گذاشته استفاده و مسئولانه عمل کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de351e5d-cab5-4fc8-b61f-c404794620b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات